15 april 2012

Bildligt talat


Mer bildligt talat finns hos Mimo.

13 kommentarer:

  1. Ser ut som den ropar till sina kompisar: Kom och titta här vad jag hitta´! Hon sitter här i buskarna och gömmer sig... ;)

    SvaraRadera
  2. Gud så söt h*n är!!! Vilken duktig fågelfotograf du är, Gärdsmygen har äntligen fått konkurrens;-)

    PS. Jag ignorerar det faktum att fågeln har AIKs färger;-) DS

    SvaraRadera
  3. "Näe, nu får det vara nog - vem har klippt ner min älsklingsbuske?" säger han ilsket med händerna i sidan för att understryka sin irritation.

    Superfin och rolig bild på talgoxen. :)

    SvaraRadera
  4. ti-tta tii-ttaaa här är Hon!

    du förstår nog Gärdsmygen dessa två första ljud...eller?
    ;-)))

    superbild!

    SvaraRadera
  5. asch så fel det blev du är inte alls Gärdsmygen jag kopplade fel i och med att BP skrev om konkurrens till Gärdsmygen...

    men nu får du något att fundera på vad jag menar med
    ti-tta - tii-ttaaa

    SvaraRadera
  6. Ja du här är en som inte bara talar i bilder.
    Här är det höga ljud som gäller ;)

    SvaraRadera
  7. Härligt bidrag. Snyggt foto. :-)
    Jag kan nästan höra fågelkvittret.
    Ska väl locka någon partner.
    Undrar vem som ska imponera på vem, är det hanen eller honan som lockar?

    SvaraRadera
  8. Snygg bild på en söt fågel. :)

    SvaraRadera
  9. Jag kan inte annat än säga att fågeln är söt.

    SvaraRadera
  10. Jag avundas alla som kan få en fågel på bild! ;)

    SvaraRadera
  11. Mycket snyggt fotograferat, den sjunger nog att nu är det vår :)

    SvaraRadera
  12. Oj, vilken bra fågelkamera du har! Talgoxsången hörs ända hit!

    SvaraRadera
  13. Vilken söt liten krabat. Du har verkligen fångat honom bra. Jag hör hans kvitter ända hit.

    SvaraRadera