21 maj 2012

Veckans fönster - Belyst


Och nu blir det ju så där besvärligt för jag kommer inte ihåg vad det här är för byggnad. Den är byggd som en båt i alla fall och har en massa fönster som solen belyser innandömet igenom, så den borde kunna platsa som veckofönster med tema belyst.

Byggnaden ligger i Tokyo.  Jag var väl mycket okoncentrerad och missat en del information p g a av min jetlag, för det här måste ha varit på Japanresans andra dag. Åtta timmars tidsdiff känns en del.

Fler belysta temafönster finns på Susannes fotoblogg.

7 kommentarer:

  1. Passar mycket bra till belyst veckofönster. Häftig bild! :)

    SvaraRadera
  2. Häftig bild!
    Så mycket former som är upplysta! :-)

    SvaraRadera
  3. WOW vilken häftig byggnad. Futuristiskt så det förslår.
    Har googlat lite och här kommer info på detta underbara bygge: Tokyo International Forum.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Tokyo_International_Forum

    Tänk om Stockholm skulle visa lite framåtanda och satsa på nå't så härligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Mitt kom-i-håg är tydligen inte som det skulle. :-)

      Radera
  4. Detta kallar jag för byggnadskonst!Mäktigt!!!

    SvaraRadera
  5. Riktigt ljust och belyst!

    SvaraRadera
  6. Väldigt vacker nyskapande arkitektur, helt i min smak. Och fint fångat - som vanligt när det gäller dina bilder. :)

    SvaraRadera