24 juni 2012

Fototriss - Småkryp

Det är ju så kul just nu att fota blommor i alla möjliga vinklar. Jag släpar med makroobjektivet överallt, till skogen, i trädgården, t o m till jobbet... Oftast är det inte förrän jag ska ta en bild som jag upptäcker att det sittter ett litet småkryp på blomman och jag blir förvånad varje gång över att det finns så många.




Inte speciellt originella bilder på temat alltså, men det är en fascinerande värld att upptäcka.

Fler bilder på småkryp finns på Fototriss.

22 kommentarer:

  1. Olika flygfän, olika blommor, olika färger. Vilken variation det finns i naturen. Tänk att få se en fluga i ögonen (och de har många!). Jättefina bilder!

    SvaraRadera
  2. Färgstarka och vackra bilder på kryp i blommor :)

    SvaraRadera
  3. Visst är det fantastiskt att det finns så många olika småkryp :) Härlig triss och jättefina bilder!

    SvaraRadera
  4. Toppensnygga bilder - verkligen!

    SvaraRadera
  5. Vackra småkrypsbilder! Fin triss!

    SvaraRadera
  6. Jättesnygga bilder.Läckra färger. Fint trissat! Trevlig sommar!

    SvaraRadera
  7. Jättefina blombilder!
    (krypen försöker jag låta bli att se...) ;)

    Glad söndag!

    SvaraRadera
  8. Himmel....vilka bilder så fina!!!! Den översta blir min favo.
    Ha en skön sommar!
    Lotta

    SvaraRadera
  9. Superfina bilder!
    Att fota macro är superkul. Har också alltid med mig det objektivet :)
    Ha en fin sommar!

    SvaraRadera
  10. Vilket ljus i dina bilder! Ja tänk vad många ögon en fluga har - inte underligt den ser en när man närmar sig med tidningen :-))

    undrar om det är en hanmygga i första bilden som suger nektar...det har jag aldrig sett i verkligheten så nu blir jag nyfiken om det är det du fångat där....myggor har små huvuden och flugor har kompakta större...kroppsuppbyggnaden är olika....

    SvaraRadera
  11. Sköna makrobilder! Jag gillar verkligen mitt makroobjektiv också. Visst är det kul att komma riktigt, riktigt nära!

    SvaraRadera
  12. Trean blir en favorit! Mycket snygg triss! =)

    SvaraRadera
  13. Snygga bilder, du har kommit så nära.
    En klar fördel med ett makroobjektiv.
    Jag väljer mittenfotot, snyggt med insekten i den gula blomman. Så fint vingen syns och detaljer i blomman. Läckert.

    SvaraRadera
  14. Ibland så ser jag inte småkrypen förrän jag jag kommer hem och tittar i datorn;)
    Snygga bilder överlag, men sista gillar jag mest, så tuff typ Du fångat där!

    SvaraRadera
  15. Här fick du lön för mödan att släpa makroobjektivet med dig. Undrar var alla dessa småkryp kommer ifrån och vad de heter...

    SvaraRadera
  16. Skirt o vackert med klara småkryp i centrum :)

    SvaraRadera
  17. å, så skirt och somrigt och vilka SMÅ kryp!

    SvaraRadera
  18. Jättevacker triss. Vilket härligt ljus och färger.

    SvaraRadera
  19. Underbara foton :-) blir så snyggt med macro objektiv! Första är min favvo, så fin lila färg på blomman med småkrypet i.

    SvaraRadera
  20. Nydelige bilder med flott lys! Favoritten min blir nr. 2! :)

    SvaraRadera