25 juli 2012

Noll ord - Bär




Mer om bär finns på Noll ord.

10 kommentarer:

  1. Det bäret får man hålla tassarna ifrån. Det är redan "claimat".

    SvaraRadera
  2. Verkar inte vara den vanliga stackmyran som sitter fastklamrad där....bilden är som ett minilandskap.

    SvaraRadera
  3. Mmmmm vad gott! Hoppas de finns även här hos oss...mycket av blåbärsriset frös under vintern.

    SvaraRadera
  4. Oj, oj, oj ska den ha hela själv?

    SvaraRadera
  5. Häftigt närbild! Han klamrar sig verkligen fast vid blåbäret för glatta livet!
    Ha det!

    SvaraRadera
  6. Den där myran ser ju riktigt gulligt ut på blåbäret. Som om den klamrade fast sig för glada livetför att inte kana ner. Helt suveränt fotad!

    SvaraRadera
  7. Inte bara du och jag som gillar blåbär. :D

    SvaraRadera
  8. Ja, där har myran verkligen hittat något att BÄRa hem till kompisarna i stacken. :-) För egen del hade jag också önskat att blåbären vore ungefär lika stora som jag själv - så det hade blivit något av skörden!!! Plockade vad jag hittade i samband med en svamptur i skogen för två veckor sen, och det blev bara en liten, liten "hög"... Men det gick snabbt och lätt att rensa och skölja den sen - så jag är inte bara negativ!! ;-)

    SvaraRadera
  9. Vilken bra bild! Ett BÄR som BÄR en myra....

    SvaraRadera