26 augusti 2012

Fototriss - Stenigt

I Stenskogen (Shilin) utanför Kunming i provinsen Yunnan är det stenigt värre. Höga stenformationer reser sig överallt i det 350 km² stora området. Och gammalt är det, 270 miljoner år tror man. Här traskade jag runt på en resa som sedan fortsatte uppåt i Yunnan och sedan in i Tibet. I Stenskogen upplevde jag också den värsta regnskur jag någonsin har varit med om. Snabbt kom regnet och mycket kom på en gång. Kängorna var genomblöta efteråt och jag försökte torka dem med en hårtork. Det tog ett tag.





Här kan ni se guiden också. Lite mer färg. :-)

Mer stenigt finns på Fototriss.

27 kommentarer:

  1. Vilka härliga stenformationer. Säkert ett roligt reseäventyr :)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin skog! Sista bilden är häftig. Tur att den låg kvar.

    SvaraRadera
  3. Jag brukar säga, när jag ser bilder hos dig, "vilket fantastiskt ställe" :) Och nu säger jag det igen! Mäktigt!
    Och jag blir nyfiken på de röda tecknen i stenarna på mittenfotot!

    SvaraRadera
  4. Annorlunda stenar än vad vi är vana vid här i Sverige. Som alltid bjuder du på spännande läsning och fina bilder.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  5. Wow! hur läckert som helst, vilka stora stenar..

    AX

    SvaraRadera
  6. Stenarnas storlek imponerar, formationerna likaså!

    SvaraRadera
  7. WOW. där hade jag tyckt om att vara (förutom regnet då), lite Petra-känsla över det!!

    SvaraRadera
  8. Dagens häftigaste stenmotiv!
    Häftiga bilder!

    SvaraRadera
  9. WOW! Vilka stenar! Det ser ju nästan farligt ut med blocken som ligger och balanserar där uppe på topparna. Jag förstår att det måste vara en mäktig känsla att gå där nedanför.
    Tack snälla Della, vad glad jag blir för dina ord.
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  10. Wow vad coolt! En skog av stenpelare! Vilka härliga former de hade oxå! Var de röda skrivtecknen på stenen varningar?
    Jättefin triss!

    SvaraRadera
  11. Mäktiga bilder! Hur många år till ligger stenen kvar som är på sista bilden, tro...?

    SvaraRadera
  12. Vilket vackert och dramatiskt landskap!

    SvaraRadera
  13. Wow...jättecoola stenformationer. Mäktigt!

    SvaraRadera
  14. Mäktiga stenberg. Jag skulle nog inte våga stå under den nedersta bilden, ser läskigt ut. Fina bilder för övrigt :)

    SvaraRadera
  15. Mycket mäktiga stenformationer. Underbara bilder. :)

    SvaraRadera
  16. Wow imponerande stenbumlingar.

    SvaraRadera
  17. Jösses vilket ställe!
    Maffigt fångat!

    SvaraRadera
  18. Vilka fascinerande bilder...litet läskigt på samman gång...tänk om de på bild tre ramlar ner!!! Tack för att du visar stenigt inslag från annan del av världen..

    SvaraRadera
  19. Så fascinerande stenar! Törs man verkligen gå där? Och guiden var så söt!

    SvaraRadera
  20. Oj! Vilka klippblock! Undrar hur de har blivit till? Så spännande.

    SvaraRadera
  21. Vilket äventyr att få tillfälle att se och fotografera sånna bilder som dina... litet rött märke, undras tro vad det vill säga? Fantastiska bilder o stenverk:)

    SvaraRadera
  22. Häftigt stenmassiv. Jag gillar formationerna och vinklarna från dessa motiv. Kul att du lämnade en beskrivning av platsen också.

    SvaraRadera
  23. Oj vilka häftiga formationer naturen kan skapa, snygga foton!

    SvaraRadera
  24. Oj vilka mäktiga berg och vilken otrolig resa det måste ha varit. Vilket utflyktsmål! Magiskt kan jag tänka mig. Snyggaste trissen idag =)

    SvaraRadera
  25. WOW!!! Här blev man sten tyst ;) Spännande tema du visar :)

    SvaraRadera
  26. Vilka bilder! Tala om en stenkonstig miljö!
    Vilka klippblock, vilka stenbumlingar. Så lustiga formationer.
    Mäktiga bilder. Så främmande och annorlunda.
    Undrar om de skrivit någon varning på klippan på mittenfotot? Blir lite nyfiken. Kanske är det risk att klippblocket där ovanför kan rasa ner... så stå inte här under, kanske det står där i rött... Är det kanske gammal skrift på stenarna?

    SvaraRadera
  27. ojojojoj... vilka stenar! jag vill nog inte strosa under de sista, utan springa fortare än Carl Lewis, om vi säger så...
    red

    SvaraRadera