28 september 2012

Veckans fönster - Bokligt


Veckans fönster ska vara bokligt. Då blir det det här. Jag lovar, det är ett fönster i bakgrunden.
Det är en bild från tåget mellan Bratislava i Slovakien och Wien i Österrike. Det var kväll, och där framme i Wien väntade ett reserverat hotellrum på oss mitt i centrum. Läget var således lugnt. Det var den gången sonen och jag tågluffade en vecka utan bagage. En bok är inget bagage. Den går att stoppa i fickan. :-)

Fler bokliga fönster finns på Susannes fotoblogg.

13 kommentarer:

  1. En fin bild till veckans tema. Hur var boken, lika bra som da Vinci koden?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning. Jag har inte läst den. Här är det sonens reselitteratur. En bok inköpt någonstans på vägen.

      Radera
  2. Kanonmycket stämning av tåg och äventyr. Tågluffa utan bagage låter fint - slippa släpa väska :)

    SvaraRadera
  3. SÅ härligt det låter..tågluffa utan bagage..jag minns mer en toktung ryggsäck från mina luffar..fin bild..

    SvaraRadera
  4. Perfekt bild! Så härligt avslappnat det ser ut!

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig upplevelse med sonen! Och sån härlig resa! Den hoppas jag på att få se fler bilder från, vi själva har varit både i Slovenien och Slovakien och båda var fina!

    SvaraRadera
  6. Imponerad att du kan slappna av och läsa på ett tåg, har aldrig riktigt klarat det. Verkar som om det var en underbar resa!

    SvaraRadera
  7. så myzigt det låter....och visst ser jag fönstret!

    SvaraRadera
  8. Det är klart att det är ett fönster, ingen tvekan där. Skulle inte komma på tanken att ha synpunkter på ifall tolkningen fyller kraven eller inte. Läsning är i övrigt perfekt sysselsättning på en tågresa, om det inte finns ngt att se utanför fönstret dvs. Men stora fickor har han, grabben din. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fickor är väsentliga när man ska ut och resa. Har köpt en helt suverän väst med jag vet inte hur många fickor. Jag kommer aldrig att hitta var jag har lagt saker. ;-)

      Radera
    2. Västen låter som ett himla bra tips! Det ska jag komma ihåg. :)

      Radera
  9. Gillar din moderna och fina tolkning!

    Ha det gott/SoF

    SvaraRadera