02 november 2012

Tema fredag - Resor


Att ha resor som intresse är ju perfekt för man har glädje av dem hela tiden. Först är det idén som ploppar fram, sedan planeringen. Därefter kommer den där långa väntan och längtan. Och så plötsligt är man iväg och allt blir intensivt och tiden går så fort. Sedan kommer tiden efteråt när man pysslar med bilderna och tänker på hur det var. Kanske man t o m har intresserade åhörare som vill veta något om resan. Sedan ploppar det plötsligt upp en idé till och så är processen igång igen. Om man nu tar det så stillsamt att man bara har en resa på gång i huvudet åt gången. Så är det sällan för mig...

Jag är i det där trevliga stadiet att jag bara har en vecka kvar till nästa resa. Medan jag väntar fotar jag allt som kommer i min väg här hemma. Kameran måste ju vara uppvärmd till resan.

Mer om resor finns på Tema fredag hos Sinneskatten.

11 kommentarer:

  1. Det bådar gott! Då kommer du väl hem med många bilder?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Minneskorten är putsade och väntar på att fyllas. :)

      Radera
  2. Det sägs ju att dom som har en resa bokad mår bättre och är lyckligare än dom som inte har en resa bokad. :) Lyckans dig som snart ska iväg. Hur länge blir du borta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite knappt tre veckor blir det.

      Radera
  3. Det låter trevligt. Håll kameran varm så vi får njuta av dina bilder vi som inte skall ut på tur. Trevlig helg.

    SvaraRadera
  4. Så riktigt och skickligt du beskriver resandet i din text !! Precis så är det ju !! Är väldigt nyfiken på vart resan bär. Trevlig helg !

    SvaraRadera
  5. God tur. Klart kameraet må varmes opp :-)
    Centralamerika er stort og spennende.
    Ha ne fin kveld.
    Mormor

    SvaraRadera
  6. Hoppas att du får en trevlig resa.

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  7. Trevligt att fixa inför en resa. Det är en del av själva resandet som jag själv gillar. Intressant text du skriver, förstår precis. Blir säkert många fina bilder tagna under din resa i Centralamerika, önskar dig en riktigt trevlig och spännande resa. :-)

    SvaraRadera
  8. Det var en perfekt beskrivning! Själva tankearbetet innan är också en resa, likaså bearbetningen efteråt. På så sätt räcker resan länge. :) Idéer och fantasier finns det ju hur mycket som helst... hela tiden. :)

    SvaraRadera