30 december 2012

Lite Honduras

Tänkte serva lite så att ni inte behöver leta upp Honduras med hjälp av Google maps. :-)

Honduras map

Visste ni förresten att Honduras är det näst största av Centralamerikas sju länder? Bara Nicaragua är större.

Copán Ruinas
Och här är den lilla staden Copán Ruinas som ligger alldeles innanför gränsen mot Guatemala. Här är det inte helt otroligt att man hamnar om man är i närheten för att besöka de gamla Mayaruinerna i Copán.

Copán Ruinas
Mayaruinerna tar vi en annan dag.

6 kommentarer:

  1. Tack Della för ett informativt inlägg till skyltsöndag! Nu ska jag vara så där töntig och jobbig och utbrista: Där har jag varit!! ;) Jag minns en rutig duk på bordet på en hostelbalkong och värmeljus... åh, nu längtar jag tillbaka så det gör nästan ont. Ryck upp dig nu mumlar hen för sig själv...

    Sitter kartan vid gränsen eller var fick du syn på den?

    SvaraRadera
  2. Jag blir så till mig när jag ser CA-bilder att jag inte ens märkte att det inte var skyltsöndagsbild... Kunde ha varit. =)

    SvaraRadera
  3. Dina bilder är jättefina! Jag vill minnas att min skylt är också från Copán Ruinas. Det går nog vilt till där ibland.

    SvaraRadera
  4. Tack för servicen med kartan, uppskattas mycket, låter som ett spännande land att besöka, har själv snöat in på Kuba, får se om det kan bli av nästa år!?

    Gott Slut på 2012!

    SvaraRadera
  5. Å tack för infon bakom kartan också. Inte billigt för de stackars Costa Ricanerna att köra bil i Guatemala- Ojust tycker jag, då de andra får göra det kostnadsfritt;-)

    SvaraRadera
  6. Intressanta bilder från ett land jag aldrig besökt. :)

    SvaraRadera