17 mars 2013

Fototriss - Byggnader & arkitektur




Byn Pya i Togo.

Fototriss

30 kommentarer:

  1. Fina och intressanta trissbilder.
    Skulle ha velat haft lite information om dem bara...

    SvaraRadera
  2. Spännande bilder. Man kan undra varför man spara gamla däck på taket!?
    Vilken kontrast det är mellan våra byggnader!

    SvaraRadera
  3. Underbart! Något som vi kanske borde anamma här i Sverige, lite back to nature.

    SvaraRadera
  4. Påminner mig lite om vårt besök på landsbygden i Kenya: http://www.freedomtravel.se/2012/05/kenyas-landsbygd/

    SvaraRadera
  5. Inte precis samma bekvämligheter som man är van vid här hemma:-)
    Kul triss!

    SvaraRadera
  6. Spännande arkitektur från dessa breddgrader. Känns som man har skruvat tillbaka tiden efter ha sett dom.

    SvaraRadera
  7. Så spännande bilder! Ser välstädat och snyggt ut... inga godispapper och fimpar som dräller omkring där.

    SvaraRadera
  8. Så himla spännande det måste ha varit att besöka denna by. Vilken upplevelse!
    Fina bilder.
    //jonna d

    SvaraRadera
  9. Runda former på hus är underskattat. Det är fint!

    SvaraRadera
  10. Åh så härliga bilder på vackra byggnader!
    Vem har sagt att allt måste vara rätlinjigt??

    SvaraRadera
  11. Härliga Afrikabilder!
    Ligger däcken där av en slump eller är de till för att hålla taket på plats? En liten undran.

    SvaraRadera
  12. Så annorlunda byggnader här .... jättefint triss!

    SvaraRadera
  13. Vad fin triss ! Stor kontrast till mina Usa skrapor ! :)

    SvaraRadera
  14. Härliga bilder! Vilka fina små hus!

    SvaraRadera
  15. Härligt! Här kom nåt annat än moderna raka linjer. Tusen Tack!

    SvaraRadera
  16. Wow, kanontrissat! Älskar verkligen dessa natursköna små hyddor! Mycket annorlunda, gillas mycket!

    SvaraRadera
  17. Jösses..lerhyddor alltså. Jag vi lever i skilda världar minsann här på vår moder jord. Intressant och väldigt fint skildrat.

    SvaraRadera
  18. Intressant fototriss ur ett antroprologiskt perspektiv... Fint

    SvaraRadera
  19. Så söta hyddor! Och fina bilder! Gillar verkligen :)

    SvaraRadera
  20. Kulturkrock med de flesta andra bidragen. Hyddarna ser väldigt mysiga ut, men jag tror att ägarna har ett väldigt hårt liv. När jag betraktar fotona känner jag mig extremt bortskämd måste jag säga å skäms över att klaga när glödlampan går söder eller att jag är missnöjd med badrumsrenoveringen...

    SvaraRadera
  21. Himmel vilka bilder !! Så stor kontrasten är mellan oss människor och våra levnadsvillkor. Men vad säger att man är lyckligare i ett hus av sten, betong eller trä än en hydda av lera. Känner som BP..och skäms jag med. En fin, intressant och tänkvärd triss !

    SvaraRadera
  22. Underbara exempel på arkitektur som är bokstavligen mycket fjärran från vår här hemma i Svedala.

    SvaraRadera
  23. Det här kallar jag arkitektur på riktigt ;) Härligt att se lite annan teknik än den nya ... riktigt bra bilder med cykeldäck o allt :)

    SvaraRadera
  24. Speciell arkitektur i din triss, spännande bilder!

    SvaraRadera
  25. Fin och annorlunda triss! Härliga bilder :)

    SvaraRadera
  26. Fina bilder lite annorlunda mot för våra hus :)

    SvaraRadera
  27. Snygga byggnader! Och härlig triss! :)

    Elinore

    SvaraRadera
  28. Åhh vilka häftiga byggnader.

    SvaraRadera