15 mars 2013

Veckans fönster - Skojigt


Att tura mellan Helsingborg och Helsingör är skojigt. Jag ser fram emot nästa gång som nog blir i maj. På slutet av förra (?) omgången tyckte kompisen och jag att båten vi åkte förbi såg lite knasigt skojig ut genom ett av fönstren vid utgången. Vid det lagt var förstås det mesta rätt kul vill jag minnas.
Så här efteråt är jag glad åt att ha bildbevis på att det verkligen var något knas och inte bara vi som såg i syne och virrade till det efter allt turande. Fast... egentligen  det var nog skojigast när vi såg det irl.

Veckans fönster finns på Susannes fotoblogg

17 kommentarer:

  1. Det kan inte vara någon latitud eller longitud som du passerade så där tydligt?? Annars tror jag att GammelDansk kan åstadkomma sådana här fenomen! :-D

    SvaraRadera
  2. Det kanske är en ny typ av båt som inte gungar...:)

    SvaraRadera
  3. Haha, det var kanske kameran som fått sig en liten gammeldansk också. :)

    SvaraRadera
  4. Det är bra med bildbevis ibland;)

    SvaraRadera
  5. Det var ett skojigt fönster...
    Ha det bra!
    Kram Kakan

    SvaraRadera
  6. Det kanske är en bananbåt. :-)
    Nejdå, jag har själv turat där många gånger förr i tiden och det kan vara riktigt skojigt.

    SvaraRadera
  7. Kära maken brukar berätta om turandet förr i tiden. Tydligen var det ett stort nöje även för Halmstadborna.
    Man får nog åka några gånger tor o retur omman ska hinna med att bli riktigt "glad".

    SvaraRadera
  8. Hahaha!!!
    Båten är nog lite full - Scandlines båten alltså, så det kan ju inte du rå för. Men hur den kan bli full på en tur på 20 minuter är en gåra för mig;-)

    SvaraRadera
  9. Ser lite skoj ut, som om den följde med vågorna som en mask. Kul :0)

    SvaraRadera
  10. Den upplevelsen känner jag till men först efter tredje vändan. :)

    SvaraRadera
  11. Ja den här turen har jag åkt, men oj sådan båt såg jag inte då....men nu?!!
    fredagsmyset kanske var litet häftigt ?!?

    SvaraRadera
  12. Hihi, vilken tur att du har bildbevis ;-)

    SvaraRadera
  13. Säger som de andra, tur att du har bildbevis så att det inte var för många turer med gammeldanskens vänner! :-)

    SvaraRadera
  14. Heh, man blir ju sjösjuk för mindre... eller vad hade du i muggen egentligen? ;)

    SvaraRadera
  15. Gammeldansk eller Aalborgs -
    kul effekt blev det hur som helst... :-)

    SvaraRadera
  16. Länge sedan jag turade där. Ni hade säkert skoj och din bild ser riktigt märklig ut.

    SvaraRadera
  17. Hahaha bildbevis är sååå bra! Nu undrar jag bara hur du lyckades muta kameran. Gammeldansk till den med?

    SvaraRadera