14 september 2013

Veckans fönster - Cirkulärt


Eller? :)

10 kommentarer:

  1. Hahaha! Du gjorde precis som jag - smög in ett och annat cirkulärt in i bilden. Gud så smarta och fyndiga vi är - jag menar dekalen kan man ju inte missa;-)

    SvaraRadera
  2. ..och jag som först tänkte på cykelhjulet ;-) Såg inte den cirkulära dekalen bland allt annat kul att titta på. Helt klart cirkulärt iallafall.

    SvaraRadera
  3. Det finns helt klart olika tolkningsmöjligheter här... för BP var det solklart, men inte för mig. Jag ser ett V och jag ser raka streck och jag ser många olika former (även dekalen, så oroa dig inte) men till slut bestämmer jag mig för att du syftar på att man blir rund under fötterna efter att ha avnjutit de där pannkakorna. Det är ju sprit till ju! ;)

    SvaraRadera
  4. Skratt! Cirkulär o cirkulär, lite rundlar fick du ju in. Skratta med BP som också cirklade till det!

    SvaraRadera
  5. Fullträff och en originell tolkning av temat. :-)

    SvaraRadera
  6. Oavsett om det inte funnits något cirkulärt i den här bilden, så hade jag godkänt bilden. Det här är ju Rådman Davids hus i Helsingör, frukostrestaurangen med de underbara smörrebröden, gammeldansken och ölen...och de härliga pannekagerna efteråt. Ofta är man dessutom lite rund under fötterna när man går därifrån, speciellt på sommaren när man suttit i den underbara "haven" (uteserveringen).

    SvaraRadera
  7. Kul med olika tolkningar. :) Jag själv tänkte som så att pannkakor är cirkulära. Men det kanske var för långsökt?

    SvaraRadera
  8. Åh, läser Larans' kommentar och minns när vi satt där och åt de goda smørrebröden. Mums. Och så ser jag allt som är cirkulärt: cykelhjulet, dekalen, pannkakorna, fatet, ljusen och så drycken man blir rund av. :)

    SvaraRadera
  9. Kreativ tolkning och ingen tvekan om vad du syftar på!

    SvaraRadera
  10. Dekal och pannkaka - runt på danska! Min skylt för dagen är också dansk!

    SvaraRadera