04 oktober 2013

Veckans fönster


Elmina Castle, ett av de gamla forten längs Ghanas kust.

16 kommentarer:

  1. Jösses här hamnar jag i Ghana ..fönstervärlden är oändlig..åh vad jag trivs med detta fredagsnöje.

    SvaraRadera
  2. Vilket snyggt fönster- i detta gamla slavfort med sin mörka historia!

    SvaraRadera
  3. Elegant, snyggt, spännande! Den här bilden gillar jag.

    SvaraRadera
  4. Oj, igen! Ghana! väldigt vackert o sparsmakat! Lika spännande som alltid!

    SvaraRadera
  5. Wow, så vackert. Ser nästan ut som en oljemålning, hur snyggt som helst!

    SvaraRadera
  6. Så snygg bild!! Kreativt skapat!

    SvaraRadera
  7. Så snyggt !! Ser nästan lite overkligt ut. En härlig bild som tyder på mycket historia bakom.

    SvaraRadera
  8. Varje gång jag kommer in här hos dig och ser ett foto du tagit under ditt besök i Afrika så visar det människor. Å varje gång tänker jag att den där bilden, eller den där, eller den där var bäst. Åsså lägger du helt plötsligt upp ett foto utan människor. Å då blir jag totalt ställd (lätt hänt hos mig). Å vet du vad - bilden är så bra att jag saknar ord. Fy f*n så bra den är...

    SvaraRadera
  9. Förresten, glömde ju. Du har precis inspirerat mig till mitt bidrag till temat. När jag såg din bild så tänkte jag vilken shot jag tagit igår...

    SvaraRadera
  10. Härlig förnsterbild. Ren. Avskalad.
    Och så vackert!

    SvaraRadera
  11. Åh, det här var vackert. Och från mitt Umeå till Ghana, vilken resa man gör i fotoutmaningarna. :)

    SvaraRadera
  12. Spännande fönster... lite mystiskt för mig, men så stilrent... så snyggt!

    SvaraRadera
  13. Exotiskt beläget och minst lika oputsat som mitt var en gång.

    SvaraRadera
  14. Jag instämmer i hyllningskören. Fantastiskt vacker bild som är som en drömsk målning.

    SvaraRadera
  15. Ser ut som att det är väldigt fuktigt i luften, ligger det vid havet? Inte landet alltså utan fortet. Ser ut som hav där borta iaf. Enkelt och vackert!

    SvaraRadera
  16. Jag kan inget om landets kultur, men fönsterbilden är mycket vacker! Snygt med den svarta ramen :)

    SvaraRadera