06 augusti 2010

Angkor Wat

När man pratar om Angkor tänker man väl vanligtvis på Angkor Wat, som är det mest kända tempelkomplexet inom Angkorområdet. Men det finns många andra tempel inom området också. Jag har hittat en bra liten karta på Wikipedia som visar området och den har jag lånat här för att visa vad jag menar. Angkor Wat ligger strax under mitten på kartan.


Om Ankor Wat finns mycket att berätta, men jag gör det lätt för mig och lägger in en länk till den enkelska artikeln i Wikipedia där det står massor.

Sonen och jag besökte Angkor Wat en varm eftermiddag. Vi blev som vanligt skjutsade i Mr Queens gröna tuk tuk och efter att ha avtalat mötesplats med honom gick vi runt länge och tittade och beundrade och undersökte. Det var fantastiskt (tänk, det är från 1100-talet!), men faktiskt inte min favorit bland de olika templen.