12 september 2007

EFIT onsdag 12 september

EFITdag. Jag har haft med mig kameran hela dagen, men ändå haft svårt att komma ihåg att ta bilder. Och jag måste säga att i just den här dagen hade jag svårt att hitta äventyret.
Men nu börjar det.

Halv sextiden

Kikar yrvaket ut genom köksfönstret och försöker se vilken temperatur det är.

Strax före halv sju

Vad mycket man får se när man cyklar till jobbet. Idag blåste det inte heller.

Halv åttatiden

Lugnt i korridoren. De flesta har inte kommit än.

Nångon gång bortåt halv nio

Nu är jag uppe i full fart.

Vid tio

Skönt med något annat att titta på en stund. Jag spånar om resor ett tag.

Klockan är elva

Här hamnar gamla teblad och teskvättar ibland när det känns långt till köket.

Mitt på dagen vid tolv

Dags för lunchpromenad. Snabbrundan tar tio minuter.

Ett

Jag önskar att jag kunde gå ut en sväng till.

Klockan är två cirka

Jag jobbar på. Om en timme kan jag gå hem.

Strax före tre

Dag att ta cykeln hem igen.

Vid fyra

Viv gör det sista på Bilduppgiften, som ska vara klar imorgon.

Lite efter fem

Dags för middag. Det är sällan det ser så här husmanskostaktigt ut.

Vid sextiden

Äntligen en runda i naturen. Det börjar bli höst.

Vid sju

Ska bara skriva upp en sak jag ska komma ihåg till imorgon.

Nu är klockan åtta

Redigering av EFITbilderna. Det får avsluta min fotodag.