08 oktober 2007

Lite blandat

Har ryktesvis hört att mina tyska böcker äntligen har kommit nu. Trevligt! Jag tror jag ska börja med Parfymen. Idag.

Men jag planerar för promenad idag också. I och för sig går jag ju en sväng varje dag, men just idag är det en sånt där fantastiskt höstväder - klarblå himmel och friskt i luften. Det syntes redan i morse att det skulle bli fint trots att det var nästan mörkt när jag cyklade. Himlen var stjärnklar och månen (den lilla strimma som syntes) lyste klart.

Ser ni månen där uppe ovanför Hamnmagasinet? Som en liten vit fläck.


Hamnen har blivit mycket populär på somrarna de senaste åren. Både dag- och kvällstid. Tråkigt att silon på andra sidan hamnbassängen skymmer solen för caféerna framåt kvällen. Det pågår diskussioner om vad man ska göra med silon nu när den inte ska användas som just silo längre. Riva? Bygga om till bostäder? Bygga om till något annat? Dom får i alla fall gärna måla om den för min del. den ser inte vidare kul ut nu med sin gråa färg. Eller kanske behålla det gråa, men plantera en massa växter på den, hur det nu skulle gå till. Lite Babylons hängande trädgårdar.