29 oktober 2007

Listan nästan klar

Varje gång jag ska ut och resa skriver jag en lista på vad jag vill ha med mig. Eller rättare sagt jag kopierar en passande lista från någon tidigare gång och så modifierar jag lite här och där till jag blir nöjd. Och tro det eller ej jag följer faktiskt min lista när jag packar. Det här att jag gör en lista är inte p g a något enormt kontrollbehov eller att jag är så otroligt ordentlig, utan ren självbevarelsedrift - jag vill bära så lite som möjligt, men jag vill samtidigt ha med mig "rätt" grejer. Helst ska det bara vara handbagage.
Idag har jag fixat med listan för Ecuador. Det är bra att göra den redan nu, så ser jag om det är något jag behöver skaffa. Det är det.
Eftersom jag inte har någon bild på min packlista blir det en bild på en annan lista - menyn på ett café i Lijiang, Kina. Här listas olika tesorter.