30 oktober 2007

Tisdagstema Trasigt

Tisdagstema denna vecka är "trasigt".

Här är ett trasigt fönster på ett av husen på klosterområdet vid det buddistiska Ganden Sumtseling i Zhongdian i Yunnan, Kina. Klostret håller på att renoveras, men det återstod ganska mycket att göra när jag var där. Zhongdian har förresten bytt namn till Shangri-La - allt för att locka turister. Och nog kan ett sånt namn locka, men jag tror många blir besvikna över det som möter dem. Vackert, men för att kallas Shangri-la krävs något alldeles extra.

Så här såg klostretkomplexet ut på lite håll. Här ser man inte allt arbete som pågick runt klostret.

På lite närmare håll såg det ut så här:



8 kommentarer:

  1. Fin bild!
    och riktigt spännande.
    Man blir sugen på att resa mera.

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad på våra bostäder och deras.
    Vi är lite bortskämda.

    SvaraRadera
  3. Jadu, en ganska kort historia bakom den bilden. En trasig fåtölj som skulle slängas och då tyckte brorsan att den skulle göras sönder ännu mer och varför inte sätta en del på mitt huvud, dessutom håller han fast mig i armarna så jag har inte mycket till val=) Gillar iaf bilden, busar å bråkar precis som när vi var små.

    SvaraRadera
  4. Om de nu lagar allt trasigt så kanske det blir ett riktigt Shangri-la så småningom och väl värt att besöka. Platsen ser ju vacker ut på håll.

    SvaraRadera
  5. Åh, jag vill också ut och resa... :) vad härligt det ser ut...

    SvaraRadera
  6. Ett sånt häftigt inlägg och tolkning...andra perspektiv på alla vis...

    Från Malin

    SvaraRadera
  7. Mycket vacker bild och en spännande historia ikring den!

    SvaraRadera
  8. Va kul att se dina bilder från Kina ... även om det visar trasiga saker *ler*

    SvaraRadera