21 november 2007

Nästa steg

Idag läste jag om nyttan med stegräknare som motivationsfaktor när det gäller att röra på sig.
Jag håller med för på mig funkar det. I maj var min arbetsplats med i en tävling där det gällde att samla ihop steg. Enligt reglerna/reklamen tävlade man bara med/mot sig själv (alla är olika, har olika utgångsläge etc...), men hela statistiken gick ut på att man jämförde hur man själv låg till i förhållande till arbetskamrater och andra tävlande i hela Sverige.
I alla fall har jag nog alldrig gått så mycket som under den dryga månad som tävlingen varade, med resultat att jag hade tränat upp mig ganska ordentligt inför Tibetresan på sommaren.
Jag går ju varje dag hursom, men jag tror faktiskt att jag ska plocka fram stegräknaren igen. Jag skulle ju kunna fortsätta att skriva upp hur mycket jag går varje dag. Bara för att.
Jag är svag för statistik.