10 november 2007

Tillfällig vinter (I hope)


Då är det (tillfällig) vinter då.
Fördelen med snö är att det är rätt kul att det blir annorlunda och att det ger nya motiv för kameran.
Nackdelen är att det blir tungt att cykla. Nu kanske cykeln inte är gjord för snö egentligen, så jag får väl skylla mig själv som cyklar i alla väder.
Hittade ett äppelträd med snö och is på grenarna. Det var inte så svårhittat egentligen eftersom det är det enda äppelträd som står i trädgården. Men i alla fall cirkulerade jag runt det några varv med kameran i högsta hugg. Varje gång jag satte kameran framför ögat slog den till finnen som jag har fått mitt på näsan. Det blev några bilder som jag laddade in i datorn med hjälp av den nyinköpta fotoläsaren (som kan ta tolv olika format på minneskort - jag tog nog till lite i överkant när jag köpte den...)