30 januari 2008

Ordlös onsdag - Mahjong


Fler bilder i ordlös onsdag hittar du här.

19 kommentarer:

  1. Umgänge och sällskapsspel, det är aldrig fel var man än befinner sig :)

    SvaraRadera
  2. Trivsamt mitt i mängden. Har länge tjatat om att vi ska spela oss igenom alla våra sällskapsspel. Får nog göra slag i saken!

    kram
    Cattis

    SvaraRadera
  3. Kul bild!
    Frågan är damerna hinner spela sällskapsspel eller får dom som vanligt ta hand allt annat!

    SvaraRadera
  4. Det är ju damer med! Ser mysigt ut.
    Härlig bild!

    SvaraRadera
  5. Ett spel jag aldrig spelat. Men sällskapsspel är alltid trevligt.

    SvaraRadera
  6. Det var längesen jag spelade det spelet!! Tack för tipset!!

    SvaraRadera
  7. Alla se så fullt konsentrerade ut, ser spännde ut.

    SvaraRadera
  8. Är det Domino de spelar? De brukar man annars mest se grekiska, eller för den delen även spanska, gubbar som spelar. Inte att förkasta dock, jag tillbringade många lyckliga sommar med farmor och hennes syskon och Domino. Bra sätt att fördriva kafferasten och hälsosammare än att trycka i sig en massa. Där han man kanske att lära. Spelas det om pengar tro?

    SvaraRadera
  9. Mahjong brukar jag spela på datorn när jag har lite tid över. Kul att se det spelas "live" och i sin rätta omgivning.

    SvaraRadera
  10. Det spelas mycket i Kina och speciellt mahjong, då. Det är förbjudet att spela om pengar numera :)Dom här tanterna var djupt engagerade i mahjongspelet och brydde sig inte så mycket om vad som hände runt omkring. Mössorna dom har på sig var jättevanliga bland de ändre kvinnorna i Lijiang.

    SvaraRadera
  11. Vem vann? hehe
    Superb bild...

    SvaraRadera
  12. Spel är roliga, men detta har jag inte provat.

    Jag har faktiskt tagit min bild här hemma i byn, det är ett buddist tempel :0) Jag har varit på besök där en gång. Hur trevligt som helst. Men många tycker att det ser förskräckligt ut och passar inte in i vårt samhälle :0(

    SvaraRadera
  13. Här var det koncentrerade damer...alla sällskapsspel är kul;)

    SvaraRadera
  14. Heh, vilken rolig bild! Är det lunchrast på fabriken eller? Här spelar vi mahjong på datorn... snacka om kulturskillnad!

    SvaraRadera
  15. Jag tycker dina bilder är helt fantastiska. Så spännande att komma rakt in i någon annans vardag. Likväl en vardag, fast den inte ser ut som min.

    SvaraRadera
  16. Jag har aldrig förstått Mahjong, men det ser fascinerande ut!

    SvaraRadera
  17. Kul att se sällskapsspel så offentligt. Det är en sällsam syn här hemma. På stadsbiblioteket i Göteborg sitter det ett gäng gubbar och spelar schack utanför toaletterna på nedervåningen.

    SvaraRadera
  18. gillar du kina lika mycket som mig! det är ett land jag verkligen vill besöka fler gånger. tycker det är helt fantastiskt.

    SvaraRadera