31 januari 2008

Repetera mera

Jag fortsätter med mitt scannande/skannande. Det blir mycket enformigt. Ta fram fyra bilder. Blåsa bort ev damm. Lägga dem i scannerhållaren. Trycka på Preview. Markera en bild. Trycka på Save to.. Vänta. Markera nästa bild. Trycka på Save to... Vänta. Markera nästa bild. Trycka på Save to...Vänta. Markera nästa bild. Trycka på Save to... Ta bort bilderna ur scannern. Ta fram fyra nya bilder. Blåsa bor ev damm... Och tja, så håller det på... Roligare har jag haft.

Just nu håller jag på med Nepal. Undrar om jag är den enda som har varit i Nepal två gånger utan att ha trekkat i bergen?

5 kommentarer:

  1. Underbar bild! Så fortsätt repetera, det uppskattas av mig iaf!

    SvaraRadera
  2. Men vilka underbara foton! Älskar själv foton och att resa. Och din blogg påminner mig ju om vad som ligger framför (och bakom) mig. Har nämligen tagit lite "småpaus" i backpackandet nu medan sonen är liten (även om att bo på Grönland kanske inte helt räknas som "paus" i vissas ögon *hihi*), men tänker deffinitivt dra på mig ryggan snart igen!

    Hur tråkigt och enformigt det senda må vara, så skulle jag helt klart också ha behov för en scanner(inte alltid det är så passande att stå på jobbet och greja.. ;-) ). Har ju också många foton och upplevelser jag bara vill dela med mig, men...

    Tacksam är jag iaf för att du kämpar vidare med din maskin! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag fortsätter mitt scannande ett tag till. Jag har ju lånat scannern så jag vill ju hinna så mycket som möjligt innan det är dags att lämna tillbaka den. Fast en del bilder skippar jag faktiskt... dom är för tråkiga. Och kvaliten på gamla diabilder av märket Fuji är inte den bästa - Agfa diabilder verkar ha hållit färgen bättre.
    Jag kör vidare i eftermiddag.

    SvaraRadera
  4. Åh vilka bilder! Jag vill också till Tibet och Nepal! Och angående scanner har jag funderat länge länge på att låna en och få in alla gamla bilder till digital form.

    SvaraRadera
  5. Jag vill också åka till Tibet och Nepal fast (eller för att) jag har varit där. Det är jättefina ställen.

    SvaraRadera