17 februari 2008

Ny start

Jag håller på och fibblar med övre delen av bloggen efter att ha blivit inspirerad från annat håll. Har försökt med olika bilder, men jag har lite svårt att hitta någon som jag kan göra om till rätt storlek på ett bra sätt.
Just nu visar jag en bild av Tien Shanbergen på håll, från Kazakstan-sidan. Det blev väldigt blått och bilden är dessutom lite suddig eftersom det är en gammal scannad bild från före digitalkamrornas tid (jaa, såå gammal är den). Får se om jag fibblar vidare senare eller om det får vara så här ett tag.

9 kommentarer:

  1. Heh, jag har också fibblat och lekt idag. Får inte till det riktigt. Min bild blir olovligt suddig. Äh, jag ger upp för idag iaf.

    Härliga färger på din!

    SvaraRadera
  2. Pumita: Hihi, gissa vems blogg jag blev inspirerad av.;)

    SvaraRadera
  3. Jag misstänkte det... men sa inget för jag tänkte att du kanske hade fått idén från Christel som jag. ;D

    SvaraRadera
  4. Jag tycker båda era bloggar ser jättefina ut nu och kul att min blogg inspirerat :) Min tanke är att byta ut min egen bild med jämna mellanrum, det är ju inte snö och vinter jämnt!

    SvaraRadera
  5. Pumita: jo, jag tyckte det blev väldigt snyggt hos Christel och sedan när jag såg att du också hade gjort det, så tänkte jag att nu är det dags. Här skall bytas.

    Christel: Byta ut bilden lite då och då är nog bra , om inte annat för att få sig själv en liten kick.

    SvaraRadera
  6. Det är jättekul och snyggt med en bild i rubriken!

    Hur fick du till texten på sidan? Väljer du den andra alternativet och redigerar bara?

    Jag undrar också hur man får bort kanten. Hur gjorde du, Christel?

    SvaraRadera
  7. Jag gjorde bilden och texten som en bild i Photoshop Elements och klistrade in den i Layout, Redigera i rubriken, valde bild från datorn, och klickade i Istället för rubrik och beskrivning. Innan det hade jag också varit inne i html-koden och försökt lista mig till hur jag skulle få bort strecken som fanns runt rubriken från början och det hittade jag vid headerwrapper och header - satte border till 0 där har jag för mig. Jag letade runt lite...

    SvaraRadera
  8. Oki doki, jag får väl harva runt lite också... ;D Har tyvärr ingen Photoshop och det enkla bildredigeringsprogrammet som finns i den här burken är inte mycket att ha. Jag får kanske nöja mig tills vidare... tills jag får ett nytt ryck. :)

    SvaraRadera
  9. Jag har just fått ett ryck till och ändrat igen. Ba f´att.

    SvaraRadera