10 mars 2008

Semesterlistan är framme

Idag kom det mail från Chefen: "Semesterlistan sitter uppe på min dörr".
Det betyder att man ska bestämma sig för när man vill ha sommarsemester och sedan bege sig en trappa upp och placera ut ett mer eller mindre långt streck på nämnda lista.

Och jag som inte har några konkreta planer för när och vad när det gäller sommaren. Jo, lite spånar vi förstås, men jag har inte några konkreta önskade veckor på gång än. Antagligen blir det en tvådelad historia i år, med en period på USAs västkust.

Jag får tänka fort nu.

Hit ska jag inte åka på semester i sommar. Redang, Malaysia.

3 kommentarer:

  1. Ibland tycker jag det är himla jobbigt att vara tvungen att bestämma sig för NÄR man ska ha sommarsemester mitt i vintern (eller nästan iaf...) samtidigt som jag vet hur oerhört mycket som ska planeras och klaffa för att alla ska få sin semester.... och då behövs det tid för att fixa det.

    SvaraRadera
  2. Tack! Roligt att du gillade min häxa. Jag har bara provat att tova kanske 4 gånger. Det är inte svårt. Jag har bara provat att nåltova. Din blogg får mig alltid att börja fundera så mycket. Drömde tom en natt att jag mailade dig en lista med frågor! Har så mycket jag skulle vilja fråga :)

    SvaraRadera
  3. fru a: Som tur är är jag väldigt priviligerad så att just min semester inte måste anpassas efter andras på jobbet. För det kan var så svårt när man liksom blir tvingad att bestämma sig. Semestern ska man vara rädd om. Den kan man inte slänga runt med hur som helst.:)
    elisa day: Fråga du, kanske kan jag svara, kanske inte. ;)

    SvaraRadera