14 oktober 2008

Äntligen kan jag prova

Det här har jag väntat på länge.Det är både molnfritt och fullmåne. Och inte nog med det - månen befinner sig i bra läge från fönstret i arbetsrummet också. Jag behöver inte ens gå ut för att försöka ta en bild på månen.
Så fram med stativet, upp med kameran, öppna fönstret och... hur gör man sedan? Jag experimenterade med inställning och knäppte och knäppte. Jag trodde att det skulle bli en sån där jättestor, fin, skarp måne som man ser på en del bilder... Men, nja... Jag är inte riktigt framme än.

4 kommentarer:

  1. Inte framme än kanske men halvvägs till månen. När jag traskade hem efter jobbet var det redan mörkt och jag kunde inte låta bli att förundras över hur rund och fin månen var ikväll.

    SvaraRadera
  2. Det kanske inte framgick men jag tyckte att bilden var fin! :)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle nog säga att det där är en riktigt bra bild. Månen är knepig.Och fascinerande.

    SvaraRadera
  4. Nu på morgonen efter var månen ännu finare. Och jag var kameralös.

    SvaraRadera