11 oktober 2008

Veckans fönster

Susanne berättade att hon kommer att lägga ut veckans fönster eftersom hon gillar att fota just fönster.
Jag hade ju också fönster på min Ordlösa onsdagsbild senast, och när jag tittade efter i fotoarkivet hittade jag en hel del fönster faktiskt. Så jag gillar tydligen också fönster - eller så är de bra som fotoobjekt och drar till sig uppmärksamheten alldeles av sig själva.
Min fönsterbild den här gången är från Bologna i norra Italien. Bologna kallas ju för den röda staden, bland annat för sina röda byggnader och tak (politiken är en annan anledning).
Det här huset låg i en smal gränd inte långt från hotellet vi bodde på, och det var väldigt färgglatt med sin röda fasad och många blå och gröna fönsterluckor.

4 kommentarer:

  1. Tänk att rött och grönt kan vara så vackert ihop! Och fönsterluckor har jag alltid gillat. Jag nappade också på utmaningen.

    Psst, nu har jag lämnat en liten ledtråd.

    SvaraRadera
  2. Vackert, vackert. Så skulle jag kunna tänka mig att bo...längst upp! Härliga färger, visst syns det att det är i sydeuropa.

    SvaraRadera
  3. Åh, så hemma det känns att se den här bilden. Jag bodde ju sju år i Italien och har också sett en del av Bologna som verkligen är en fin stad med alla sina arkader.

    Ja, rött och grönt (och vitt förstås) är ju Italiens färger. :)

    Roligt att du nappade på fönstertemat!

    SvaraRadera
  4. Pumita: Med rätt nyanser funkar grönt och rött riktigt bra. När jag var lite var det en skräck att tänka sig rött och rosa ihop, men t o m det kan funka i vissa lägen.
    Kul att du också hoppade på!

    Ninni: Ja, jag undrar om man har fin utsikt där uppifrån. Tänk att slå upp luckorna på morgonen i solen och titta ut över stadens tak.

    Susanne: Det var verkligen fina arkader i Bologna. Och dom var mycket välkomna för det var verkligen jättevarmt när jag var där.
    Kul med ett tema att försöka följa.

    SvaraRadera