15 november 2008

Veckans fönster

Dags för Veckans fönster, temat som Susanne har startat på sin fotoblogg.
Det här är ett fönster i Seraklostret alldeles utanför Lhasa. (Jag har många Tibetbilder kvar att visa...)
Seraklostret är där de fantastiska munkdebatterna hålls varje eftermiddag. Jag har visat bilder från dem och skrivit lite om dem tidigare, här och här finns det om du vill se mer.

En överblicksbild över Veckans fönster måste jag ju visa också.

Länkar till fler fönsterbilder brukar samlas hos Susanne så här kan man gå in och titta.

9 kommentarer:

  1. Så jättevackert fönster, samtidigt lite mystikst fönster, härligt med alla blommor!!
    Jag har klippt ner min bild,kanske därför det ser ut som om fönstret är inne i affischen??

    Ha en bra dag!

    annette

    SvaraRadera
  2. hmmm, det vore kanske nåt - börja spana in vackra fönster som du har gjort!

    SvaraRadera
  3. Vilket fönster! Och vilken utsikt man måste ha från det fönstret!

    SvaraRadera
  4. Annorlunda fönster. Är lite fascinerad av steninramningen, som verkar vara olika stor uppe och nere.

    Antar det är ganska jobbigt att putsa fönstret. :)

    SvaraRadera
  5. Man märker direkt att det inte är Sverige. Vackert.

    SvaraRadera
  6. Otroligt vackert, så fint med dekorationerna ovanför fönstret. Härligt med den yttre fönsterbänken också, men blåser inte blomkrukorna ner? Undrar om de har fönsterbänkar invändigt också?

    SvaraRadera
  7. Det var ett vackert fönster. Anar ett vackert rum innanför, fönstret i sig ger den känslan, av röda mattor och draperier där inne. Och vem är stackaren som har gallerfönstret under, som syns på den mer helteckande bilden? Lustigt torn bakom huset eller är det en del av huset?

    SvaraRadera
  8. Så kul med alla fönster man hittar... mitt är nog inte lika vackert som ditt men blommor finns det där med.:)

    SvaraRadera