30 december 2008

Tisdagstema - Nyårslöfte

Ha, äntligen!
Jag har äntligen fattat hur jag kan lägga in större bilder än de ynka 400 pixlars bredd som Blogger erbjuder. Och detta utan att gå vägen via att lägga upp bilderna på nätet någonstans. Vilken befrielse!
I rena glädjeyran visar jag en (stor) bild på en frusen vattenpöl, som jag tycker ser ut som ett öga plus förstorar bilderna i några inlägg bakåt. Och samtidigt lovar jag mig själv att i fortsättningen lägga in lite större bilder så att man inte nödvändigtvis måste klicka på dom för att kunna se vad dom föreställer. Detta börjar jag med nu - jag vill inte vänta ända till nyår.

9 kommentarer:

  1. ja men du det är alltid härligt när man fattar något nytt..lycka till med bildernA

    SvaraRadera
  2. Ibland får man såna där aha-upplevelser :-).

    Gott nytt år, fin bild!

    SvaraRadera
  3. Vad bra! Det riktigt rycker i benen efter att stampa sönder isen...
    Önskar dig ett Gott Nytt År!
    Kramar från Ninni

    SvaraRadera
  4. Riktigt läcker bild!

    Gott Nytt År! KRAMEN!

    http://tematoken.blogspot.com

    SvaraRadera
  5. hur gör man ?? snälla dela med dig av informationen?

    SvaraRadera
  6. Vera: Jag läste det här inlägget: http://bloggeruniversity.blogspot.com/2008/08/post-larger-images-with-blogger.html
    och sedan klarade det ut sig. Du kan väl testa. Hoppas det funkar!

    SvaraRadera
  7. Det vill jag också lära mig, ska genast kika på länken. Gott nytt år!

    SvaraRadera
  8. Häftig bild! Öga, säger du? I mina ögon ;-) är det ett fiskskelett, eller lite skor o stövlar huller om buller :-)

    Vilket bra tips om att förstora bilder! Jag har testat förut med att ändra siffrorna vid Width och Height (för jag får en helt annan html-kod än vad som anges i tipset...) men med "min" metod så blir det väldigt dålig kvalitet på bilden.

    Nu testade jag den här metoden att ändra s400 till s800 eller s576 men jag tyckte båda blev lite väl stora så jag testade lite och hittade en till storlekt som funkade, s512 och den känner jag mig rätt nöjd med.

    Dock... När jag gick in på din sida så såg jag ingen bild, bara ett kryss... Jag var tvungen att högerklicka och välja "Visa bild". Det kanske kan bero på att jag kör IE6? I Mozilla fick jag inte det problemet.

    Eller... så var jag bara otålig, för nu när jag går in på din "startsida" så visades alla stora bilderna snyggt direkt.

    SvaraRadera
  9. Wow! Ännu ett av naturens underverk.

    SvaraRadera