07 december 2008

Veckans Fototriss - Siffror

I mitt fotoarkiv finns det inte gott om siffror. Kanske beror det på att jag har lätt för att komma ihåg siffror - jag behöver liksom inte fotografera dom också...?? Det låter konstigt.

Här är i alla fall vad jag har plockat fram och först ut är en alldeles vanlig 30-skylt.

Vi hoppar raskt över till Venedig och siffrorna på ett hus någonstans bland de vindlande gränderna.
Sist kommer en klocka med romerska siffror i Genève i Schweiz. Det här är ett klockspel som går igång kl 16.00 på dagarna. Då öppnas den lilla porten till höger i bild och en följe drar runt till den andra porten medan det låter högt. Och som ni ser var jag där "just on time".
Fler siffror finns hos Helena på Fototriss.

25 kommentarer:

  1. Rakt på sak med en stor fel hastighetsskylt. Sådant gillar jag!
    Favoritbild är den sista. Jag tror till och med att jag sett den eller om det var en annan någon gång. Snyggt! Grymt vackert att titta och lyssna på då de börjar klockspelet!

    SvaraRadera
  2. Bild nr. 3 tycker jag är fin, ha en bra dag

    SvaraRadera
  3. Tre bra bilder! Men min favorit blir den sista på den fina klockan!
    Önskar dig en skön söndag! =) /maria_6909

    SvaraRadera
  4. Skön tolkning på temat, sista bilden blev en given favorit idag!

    annette

    SvaraRadera
  5. Snygga färger i dina bilder. Den nedersta, med klockspelsklockan, är min favorit.

    SvaraRadera
  6. Bild nummer 1 är min favorit! Jag gillar de klara färgerna!

    SvaraRadera
  7. Åh den tredje var ju bara för fin - så läcker klocka!

    SvaraRadera
  8. Jättefina bilder. nr 2 blir min favorit.

    SvaraRadera
  9. Vilka sköna färger på första bilden! En klar favorit!

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder där bild nummer 3 blir min favorit här hos dig idag!
    Kramis

    SvaraRadera
  11. Oj, så den där 30-skylten kändes förmanande på någotvis! ;)
    Tycker mest om bilden från Venedig, härlig typografi! :)

    SvaraRadera
  12. Klockspelet skulle jag gärna vilja uppleva själv någon gång...Bilden från Venedig har mjuka, fina färger och ett vackert typsnitt. Den är min favorit av det tre:
    Ha en skön söndagkväll!

    SvaraRadera
  13. Gillar såna där klockspel där något händer. Vackra färger var det också/Lis

    SvaraRadera
  14. Tre härligt tolkade bilder, föll för klockspelet! Fin fint!
    Ha det gott!
    =)

    SvaraRadera
  15. bara o kika förbi då - jag lovar att jag ska bjuda på en macka :)

    SvaraRadera
  16. Ja, det är koden till mitt kassaskåp. Om du öppnar det och hittar något av ekonomiskt värde så kan du väl vara snäll och tala om! Hihi! ;)

    SvaraRadera
  17. Jag gillar bild nummer tre!

    SvaraRadera
  18. Bild nr 2 är min favorit! Jättefin :)

    SvaraRadera
  19. Klockspel gillar jag! Den här har jag inte hört talas om men tyckte om den i Prag och den vid Fortnum&Mason i London.

    SvaraRadera
  20. Nummer 3... lord of the rings. Jättebra tolkningar.

    SvaraRadera
  21. Tvåan och trean, underbara vackra.

    SvaraRadera
  22. Snygga bilder men den sista måste bli min favorit

    SvaraRadera
  23. Du verkar ha hur många vackra bilder som helst i ditt arkiv. Den här snygga trissen motsäger inte det.

    Vart styr du den så kallade kosan härnäst?

    SvaraRadera
  24. Verkligt snygga bilder!
    Klockspelet blir min favorit och det måste ha varit en upplevelse att både se och höra.
    Ha det så gott!

    SvaraRadera