22 januari 2009

TorsdagsReflektion

Undrar hur mycket mer minne jag ska skaffa till kameran innan jag åker till Jordanien och sedan Nepal. Det måste finnas massor att fotografera och jag vill ju inte riskera att stå där utan tillräckliga resurser.
Jordanien har jag aldrig varit i förut, men Nepal är en av mina favoritdestinationer och där har jag haft lyckan att vara två gånger tidigare. Men det är länge sedan. Mycket länge sedan t o m.
Bilden här ovanför har jag skannat från en av mina diabilder och därför ser den lite annorlunda ut. Men själva motivet är inte helt fel.

Fler Torsdagsreflektioner finns hos Trebarnsmamman.

13 kommentarer:

  1. Nej, inget fel alls. Ser härligt ut - vilken underbar resa du ska på. Jag har alltid mycket minne med mig när jag reser. Och en liten dator som jag för över bilderna på. Ska bli roligt att få se bilderna sen;))

    SvaraRadera
  2. Det ser helt underbart ut! Ta med dig mycket minne. Ser också fram emot att kika på dina bilder i april. :)

    SvaraRadera
  3. Ja det är ju inte så att man blir avundsjuk..
    INTE ALLS !!!!!

    Mycket vacker bild..

    SvaraRadera
  4. Vilken utsikt! Att sitta där och fika vore inte dumt...
    En spännande resa har du att se fram emot! Jag har sett bilder från Jordanien, en kompis var där för några år sen(i Petra bl.a.), och han visade så fantastisk fina bilder därifrån!

    SvaraRadera
  5. Den här reflektionen kan ju få vem som helst att må bra:
    Tackar för det=)

    SvaraRadera
  6. Oj så härligt! Avundas dig nästan resan...du får skaffa stort minneskort så vi som inte får resa med får se :) Jag tror jag kan ta typ 850 bilder med min kamer och det har räkt under 2 veckors semester i alla fall :) Helt enkelt det kortet räcker gott och väl för mig. Just nu har jag bilder sedan oktoer i kameran tror jag...en bra backup :)

    När åker du?

    SvaraRadera
  7. Är det sidan 49 i katalogen förresten?

    SvaraRadera
  8. Jo, det ska bli häftigt med båda resorna och kul att fylla på bildförrådet.

    SvaraRadera
  9. Pumita: Nej, en helt annan. Bara tjejer den här gången. Segregering med andra ord.

    SvaraRadera
  10. Snygg bild!
    Jag hade 6 gb minne med mig på min Thailandsresa och det räckte bra för mig.

    Du har en utmärkelse att hämta från min blogg.

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig bild, tankarna drog mot Österike förstm men det var det inte läste jag vidare. Härligt med resa!

    SvaraRadera
  12. Ja, men det är ju kul det med! Segregation, menar jag, om man väljer det själv. :)

    SvaraRadera
  13. Häftigt med dom snötäckta bergen i bakgrunden!

    SvaraRadera