04 juli 2009

På hemmaplan igen

Igår kväll kom jag hem efter nästan tre veckors resande och idag ska jag försöka återvända mentalt till det vanliga livet. Resan till Mongoliet och norra Kina är avslutad i praktiken men finns ändå kvar i form av minnen och en hel del bilder.

Resan var lyckad med mycket att se och fota. Mongoliet är verkligen stort - tre gånger Sveriges yta- med enorma vidder och lite folk. När man färdas över slätterna dyker det upp jurtor, eller gerer som det heter på mongoliska, här och var mitt i ingenstans. Utanför går stora får- och getflockar och hästar strövar fritt. Det är långt till närmaste granne. Tänk att leva så.

7 kommentarer:

  1. Hej och välkommen hem, blir nog svårt att landa i det vanliga livet efter vad jag förstår en resa full av upplevelser utöver det vanliga, blir ju med den bild som visar här idag och det det Du skriver väldigt nyfiken på att få se och höra mer från Din resa.

    Ha det så bra nu!

    Kram //annette

    SvaraRadera
  2. Hej och välkommen hem igen! Jag förstår att det tar ett tag att landa mentalt, jag har aldrig upplevt det så svårt som just den här gången. Då bor ändå vi i en storstad som inte är helt olik livet i Sverige. Där du kommer ifrån finns kanske inget som är jämförbart med ett liv i Sverige? Det går ju knappt att föreställa sig hur de lever...långt bort från allt som vi är vana att ha inom räckhåll.
    Jag säger som Anette...vill ha mer:) Är det dags för nästa resa snart?
    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Välkommen hem igen! Har saknat dina foton så jag ser fram emot många fotoinlägg med tillhörande reseberättelser med allt du varit med om.

    SvaraRadera
  4. Åh, välkommen hem! Du är saknad! Kul att se bilder från resan så småningom. :)
    /Johanna

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastisk resa. Och din bild ger verkligen mersmak. Ja, vilka kontraster jämfört med våra liv här i Sverige/Lis

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem!
    Har saknat dig och dina bilder, men nu blir det många nya bilder från ditt sista äventyr antar jag.

    Jag skulle inte vilja byta med dessa mongolerna. Visst hade det ibland varit skönt att bo ute i ingenstans men då krävs det att man har ett ordentligt hus och ett rejält fordon som man kan ta sig fram med.

    Ser framemot många bilder från ditt resäventyr!
    akson

    SvaraRadera
  7. Välkommen hem!
    Jag förstår att du varit med om många intressanta resor runt om i Mongoliet och många härliga upplevelser. Det ska bli trevligt att få följa en del av dem genom dina foton och berättelser!

    SvaraRadera