20 september 2009

Bildligt talat


Fler talande bilder finns hos Mimo.

17 kommentarer:

  1. Såna där kök fast på moppar såg vi i Bangkok. Testade du några läckerheter?

    SvaraRadera
  2. Jag tittade nog mest... Litade inte riktigt på hygiennivån. Är man känslig turist, så är man.

    SvaraRadera
  3. Förstår Din tvekan till att prova ngt, bilden i sig är ju härlig att skåda, för det verkar ju finnas massor av grejor där!

    Ser inte Ditt inlägg hos Mimo!

    Ha det bra!

    annette

    SvaraRadera
  4. Jag hade också nöjt mig med att titta! Det ser inte så aptitligt ut i våra ögon...

    SvaraRadera
  5. Fascinerande butik. Ser ut som en butik på cykel. Jag undrar också vad det är för kött som hänger på krokarna. Säg att det inte är hund?/Lis

    SvaraRadera
  6. Långt ifrån våra charkdiskar...men lite hemtrevligare på något sätt även om jag skulle vara försiktig.

    SvaraRadera
  7. Här hade våra kommunala hygien kontrollanter haft lite och ta tag i!
    Tack för din kommentar ang "vår" spännande kurs. Tyckte också att det verkar mycket lovande. Sökte kursen mkt pga att jag läste boken "Hur man tar den vinnande fotot" i våras och blev väldigt inspirerad.
    Har nog mognat sen analyserna på gymnasietiden. Bättre själv förtronde osv!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Kött är inget kul när det hänger så där - bättre är då en vällagad bit :)

    SvaraRadera
  9. Jättebra bild - en sån jag kan titta länge på!

    SvaraRadera
  10. Bilden talar sitt tydliga språk, men för min del skulle jag aldrig köpa uthängd mat så där.. Vet när man kommer utomlands till många länder att deras chark är ute i det fria.. med all värme och flugor mm.. Nej, tacka vet jag den svenska varianten:-)

    SvaraRadera
  11. Vojne..där skulle jag inte våga handla *ler*.
    Fin bild är det.

    strömma

    SvaraRadera
  12. Vad mycket det är att titta på i din bild, så många spännande detaljer av en värld som inte är så lik den här hemma. / Karin

    SvaraRadera
  13. På mitt jobb som är i ett gammalt hus.
    Där har vi en daglig verksamhet för funktionshindrade för fyra stycken.
    Enligt livsmedelslagen får vi inte tillreda potatis, morötter ja sånt som funnits i jorden???
    Inga jordiga saker, hur överlever de i dessa länder....
    Kanske enbart för deras livsmedelslag inte är i närheten av våran om den ens finns.

    SvaraRadera
  14. Jag minns när vi var i Brasilien och köttet hängde så där. Sen när vi åt middag på kvällen insåg jag ju att det köttet också hängt på liknande sätt. Men attans var gott det var och inte blev vi sjuka heller...

    En underbar bild att titta länge på.

    SvaraRadera
  15. Ja, där fanns det lite av varje att smaka på=) Härlig bild!

    SvaraRadera