21 september 2009

Resa lätt

Här görs alldeles för lite resor just nu. Och en hel månad är det kvar till nästa.

Sonen fick en lysande idé om en resa helt utan bagage. Helt utan alltså. Inte handbagage eller så. Pass, pengar och biljett är ok och om det är några andra supernödvändig saker (mobil?, försäkring och andra papper!), och kläderna som man har på kroppen, men inget mer. Och sedan får man skaffa det man absolut behöver på vägen. Hygienprylar (ett minimum), ombyteskläder, något att läsa... Inte vet jag exakt vad man absolut behöver.
Eftersom jag tyckte det var en bra idé föreslog jag höstlovet. Och så blir det. En vecka blir vi borta.

6 kommentarer:

  1. Vilken superidé från Din son, känns ju lite konstigt att inte packa inför en resa, bara ta sig till flygplatsen som man går och står. Skulle vara kul att testa, men jag avvaktar och ser hur det går för Er;)
    Bra resmål ser jag till höger på bloggen att det blir för en sådan resa, där finns ju de livsnödvändiga sakerna att inhandla;)

    Ha en skön kväll!

    annette

    SvaraRadera
  2. Å, stationen i Köpenhamn! (Om jag nu inte är helt ute och cyklar alltså.) Rolig idé det där för övrigt.

    SvaraRadera
  3. Så skulle jag också vilja vara...
    Men jag är hopplös när det gäller att packa. Vill vara helgarderad för precis allt så min resväska är alltid sprängfylld.
    Jag har en man och en dotter som är superduktiga på att tänka igenom vad de ska ha med sig och reser med lätt bagage. Men hur ska jag lära mig?
    Det ska bli spännande att höra hur det gått för er.

    SvaraRadera
  4. Oj, det ska bli spännande att få läsa om sen!

    SvaraRadera
  5. Spännande!
    Jag föreslog för mannen att vi skulle resa på höstlovet med barnen men han var alls inte pigg på någon resa, tråkigt!
    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  6. Oj, det där låter ju riktigt spännande...! Fast jag skulle nog inte klara av att resa så, jag som alltid måste ha med mig saker "om utifall att...".
    Ser fram emot att få läsa om er resa sen!

    SvaraRadera