08 september 2009

Pingu

Min bild på bildligt talat härom dagen var tagen i Sydafrika, närmare bestämt på Boulders Beach nära Simonstown. Där kommer man väldigt nära pingvinerna och med väldigt nära menar jag väldigt nära. Man kan stå precis bredvid dem utan att de ger sig iväg.

Att jag valde den bilden så där helt apropå var att jag numera är lycklig innehavare av en skanner och har börjat hitta tillbaka till nästan bortglömda pappersbilder, som jag nu har hämtat ner från vinden. Bland dem tänker jag botanisera vidare och se om jag kan hitta någon som är värt att visa.

Idag blir det en pingvin till. En glasögonpingvin, tror jag, men rätta mig gärna om det är fel.

6 kommentarer:

  1. Vad söt den är!

    Jag har närmare 40 fulla album av bilder, hade varit kul att scanna in dem i datorn men vilket jobb.

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  2. Måste vara en väldigt bra scanner Du fick i present, urbra bilder!
    Vet inte så mkt om pingviner mer än att jag tycker om dessa djur, ser ju ut som glasögon så jag tror Du har rätt i Ditt antagande.

    Ha en bra kväll!

    annette

    SvaraRadera
  3. Wow! Har du varit så nära pingviner! Ja, tänk att överhuvudtaget ha sett pingviner i verkligheten....underbart!
    Dina bilder är fantastiskt fina, så roligt att kunna scanna in sina papperskort!

    SvaraRadera
  4. Ja, men där är han ju, min Misja! Har han gått vilse, stackarn. Det ser farligt ut det där. Ta det försiktigt nu lilla gubben. <3

    SvaraRadera
  5. Jaså, är det Misja han heter. Han har promt vägrat att tala om sitt namn. Jag ska försöka guida honom tillbaka.

    SvaraRadera
  6. Ja, han kan vara envis när han sätter den sidan till. Han talar ryska och numera xhosa vad jag förstår. Du får väl ta och vässa dina kunskaper innan resan till Afrika. Vore himla bra om du kunde ta en sväng förbi, när du ändå ska åt det hållet menar jag, och ge honom en ordentlig avhyvling för att han inte har hört av sig innan.

    SvaraRadera