14 november 2010

Bildligt talat


Mer bildligt talat finns hos Mimo.

16 kommentarer:

  1. Konstig form på korven i bilden till vänster;)
    Sådana matställen såg Du säkert många i landet västerut!

    annette

    SvaraRadera
  2. Är det en korvkringla? Undra just hur brödet ser ut?/Lis

    SvaraRadera
  3. Dropparna var daggdroppar på min funkia i min trädgård!
    =)

    hum...korvkringla!!
    konstigt....

    SvaraRadera
  4. Jag håller för näsan och går snabbt förbi. ;) Korvmojen är inte min favvodoft men kul att se bilden!

    SvaraRadera
  5. En slang med halka tack ;-)

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker korvmack;-)slog upp Pretzel och som jag trodde var det en sorts kringla;-)
    Ha en bra vecka;-)

    SvaraRadera
  7. Gah, jag som är så hungrig! Gör inte så här mot mig! ; )

    SvaraRadera
  8. Jaså, har de pretzl-kringlor i New York också. De trodde jag var typiskt tyskt

    SvaraRadera
  9. Njae, tror att jag avstår!

    SvaraRadera
  10. Säger som de andra "korvkringla" eller är det flera korvar som sitter ihop som prinskorvarna brukar göra ibland.
    säkert god ändå ;-)

    SvaraRadera
  11. Nej tack - jag går också förbi korvkioskerna. Men kanske gott för många. Jag har också något varmt att käka på!

    SvaraRadera
  12. Jag gillar de där stora kringlorna. Snyggt detaljfoto! Men det krävs mycket dryck för att äta de rätt torra bröden. Anar var kortet är taget. ;-)

    SvaraRadera
  13. Åh, snart tre år sedan jag åt korv...kan bli lite sugen på en dansk pölse ibland...

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  14. Här var det korv, och t.o.m. kringelkorv!?! Eller ser det bara ut så...?

    SvaraRadera
  15. Flera har uppfattat kringlan som någon sorts korv, men det är en vanlig, rätt torr och knastrig, kringla av mjöl som är väldigt vanlig i New York. Annars brukar man se den i Tyskland och Österrike.
    Men jag håller med, den är väldigt korvlik på bilden. :-)

    SvaraRadera