15 november 2010

Solfågel

Den lilla solfågeln hittade jag i trädgården i St Lucia.

8 kommentarer:

  1. Solfågel, det har jag aldrig hört talas om. Sjöng den vackert? Fin bakgrund/Lis

    SvaraRadera
  2. Till och med en cyanomitra olivacea har jag nyss lärt mig, en olive sunbird (ska man våga satsa på olivsolfågel på svenska?).
    Om den sjöng kommer jag faktiskt inte ihåg.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin bakgrund till den lilla olivsolfågeln...ovanligt men vackert namn han fick :)

    SvaraRadera
  4. Olivsolfågel eller solfågel, väldigt vacker bild är det i alla fall, så fin bakgrund som verkligen harmoniserar med den lilla fågeln!

    annette

    SvaraRadera
  5. Jag vet absolut inget om fåglar (jo, kråkor och skator känner jag igen) men bilden får mig att tänka på kolibrier. Säkert inte ens släkt, det var bara en tanke. En exotisk fågel liksom. Vackra färger på ditt foto.

    SvaraRadera
  6. Solfåglarna är väldigt vackra. Den första arten jag såg i Kenya kom precis i solnedgången. Hade alla regnbågens färger, ja lite lik en kolibri!
    Stilfullt foto med passande bakgrund till fågeln!

    SvaraRadera
  7. Tvi vale för ont i halsen, kryp ner tidigt och försök sova bort eländet!!

    Krya på Dej!
    Det blå vattnet finns i verkligeheten, blå grottorna utanför PARGA!

    annette

    SvaraRadera