05 december 2010

Fototriss - Det här är jag!

Fototriss den här gången innebär en verklig utmaning: vi ska visa tre bilder på temat Det här är jag! Hur gör man det i tre bilder? Ingen aning, men det är värt ett försök.

Jag återanvänder bilder den här gången eftersom jag inte har haft möjlighet att ta något nytt idag. Så här kommer några saker om mig.

Jag gillar det enkla och funktionella, blir inte imponerad vare sig av saker eller andra statussymboler eller kändisskap. Det här gäller faktiskt på de flesta områden när jag tänker efter. Undantag kameror då, som jag är svag för. :-)

Jag gillar att lära nytt, att kolla sånt jag inte vet något om, att testa idéer, att ta mig fram där jag inte varit tidigare. Och kartor naturligtvis. Tänk så mycket spännande man kan lära av dom.

Jag gillar att resa, att höra andra språk, se andra platser, äta annan mat, se hur andra gör och hur livet flyter på. Får jag dessutom fota och därefter bildbehandla lite grann - då trivs jag.

Mer om andra finns på Fototriss.

14 kommentarer:

  1. Klart man ska ha någon svaghet:), kamera inte det sämsta.

    Jättefina bilder och en bra beskrivning också.

    Gillar sista bilden massor!

    AX

    SvaraRadera
  2. Inga överraskningar direkt - och jag kan skriva under det mesta. :)

    SvaraRadera
  3. Pumita: Att jag aldrig får förvåna... ;-)

    SvaraRadera
  4. Kul att se hur Du beskriver Dej själv i bilder, visste det fast ändå kul att se det illustrerat i bilder så här direkt;)
    Den tredje bild är väldigt snyggt redigerad förresten!

    Ha en skön kväll!

    Ps.
    Vi åkte Katrineholm, Flen och sedan lite mindre vägar ner mot Nyköping och hem. Väldigt vackert och mycket intressant speciellt från Flen ner hela vägen mot motorvägen.Ds

    SvaraRadera
  5. Självklart måste vi alla ha någon liten svaghet. Är den så primär som en bra kamera är det absolut förlåtet. Hur skulle du annars glädja oss andra!

    SvaraRadera
  6. Fint att se dina intressen i bilder. Jag gillar den sista bilden...verkligen snyggt redigerad.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  7. Haha, du får väl hitta på nåt drastiskt... det är aldrig för sent! ;)

    SvaraRadera
  8. Bra presentation av dig! Bilderna är jättefina!

    SvaraRadera
  9. Bra triss!
    Superfina bilder = )

    mvh Lena

    SvaraRadera
  10. En bra presentation. Den sista bilden gillar jag skarpt.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  11. Jättefina bilder :-)
    du är duktig på bildbehandling!

    SvaraRadera
  12. Gillar din triss skarpt!
    Nu kommer man på massor man kunde skrivit om sig själv, som det här med kartor. Jag samlar på kartor och kan sitta i timmar och fantisera och läsa kartor både på platser jag varit och vill åka till.

    SvaraRadera
  13. Det var ju en bra beskrivning av dig och dina preferenser i livet.

    SvaraRadera
  14. Härligt att vara ute och resa :) Fina bilder!

    SvaraRadera