11 januari 2011

I min trädgård (14/365)

En fasanhöna sprang runt i trädgården i söndags. Ska jag vara riktigt korrekt så var det i grannens trädgård, men när jag tittar ut från mitt datorfönster ser jag ner i både grannens och min trädgård så jag räknar båda som mina. I alla fall hade fasanen ett fasligt sjå att hålla sig på fötter i snön, och sjönk ner med ena benen en massa gånger. Till slut tog hon sig i alla fall in på grannens altan och där förlorade jag henne ur sikte...Vilket påminner mig om att jag måste ut och kolla matsituationen i fågelmatshuset där ute i trädgården. Hej så länge.

Tema nr 109 I min trädgård.

6 kommentarer:

  1. Helt klart är grannens trädgård även Din;)

    Stackars den lilla fasanen, kan inte vara lätt för den att ta sig fram i djupsnö.
    Betydligt behagligare ser den ut att ha det på Din bild, för där är det så skickligt och snyggt redigerat så snöeländet är helt borta;)
    Vitlöksgömman är köpt av samme knalle, fatet den står på är ett rivefat, kul att Din kollega blev nöjd!

    Hoppas Dina pippisar mår bra och äter ordentligt!

    annette

    SvaraRadera
  2. Vilken fin bild. Ser ut som en sagobok. Ja, nu får man mata alla stackars fåglar. Jag klarade mig helskinnad i morse, tur ska man ha/Lis

    SvaraRadera
  3. Tur att den stackaren inte fastnade i all snö i alla fall!

    SvaraRadera
  4. Kunde blivit en god middag;-))

    SvaraRadera
  5. Stackarn, verkar inte vara lätt att vara fasan just nu :o)

    SvaraRadera
  6. Hur har det gått för Dej med transport till jobbet den här veckan?? Is och nu snö på isen!?

    Själv tillsagd av samordnare idag att vara hemma hela veckan, och det är nog rätt, fast tråkigt.
    Inte lämpligt att sitta och hosta och snörvla bland patienterna, fast jag hade nog orkat jobba från imorgon;(

    annette

    SvaraRadera