10 januari 2011

Prydnad (13/365)


Sådana här gamla rätt vissna växter sticker upp här och var ur snön vid branta backen på väg till/från mitt jobb. Dom är rätt dekorativa och är antagligen det man får nöja sig med tills det är dags för våren med lite mer färg.

På tal om något helt annat så är det ganska svårt att föra en sms-konversation med någon som befinner sig i Benin. Man är inte helt synkad, om man så säger. Sms från Benin och hit till Sverige verkar fungera i stort sett bra, men åt andra hållet är det mer tveksamt. Det är fördröjning och repetitioner av skickade sms på sådär 20-50 gånger och ibland verkar dom inte alls dyka upp. Svårt att få någonting vettigt ut av det alltså. Tänkte bara ni ville veta.

(Tema nr 221 Prydnad)

11 kommentarer:

  1. Med Din bildredigering så blev även den växten väldigt vacker, så vackra har dom inte sett ut i mina ögon tidigare!

    Bra att jag vet detta om Benin, skall inte inleda någon smskonverstion dit då;)

    Skall Du åka dit förresten??
    Inte ett dugg nyfiken;)

    annette

    SvaraRadera
  2. Förstod väl att det var ngt sådant;)Spännande!!

    annette

    SvaraRadera
  3. Visst är de vackra, du har fångat dem vackert på bild.

    SvaraRadera
  4. Skulle man lätt kunna sätta på väggen! jättefin!

    SvaraRadera
  5. Jag ska lägga det på minnet. Man vet aldrig när man behöver smsa ngn i Benin, haha. Är det ngn med svenskt abonnemang? Det brukar funka till andra sidan jordklotet... men å andra sidan det är ju inte avståndet som är det avgörande utan antagligen täckning och sånt... Jag tänkte inte på det. 50 sms på samma sak låter tjatigt.

    SvaraRadera
  6. Gud så kul att du hittade till min blogg:-) - annars hade jag no aldrig upptäckt dina fantastiska bilder!!! Wow säger jag bara!!!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig gammaldags känsla du fått fram! Jättesnyggt!
    Benin...jaha ja det kan ju vara bra att känna till ;)

    SvaraRadera
  8. haha, det kan ju bli lite spännande då, med konversationen :o)

    SvaraRadera
  9. Oj konst på proffsnivå...du så elegant och vackert..

    Benin..himmel så intressant noop jag har aldrig haft lyckan att konversera med det landet på något sätt.

    SvaraRadera
  10. Benin, jaha då stryker vi den från listan!Går ju inte åka dit utan perfekt kontakt,eller
    Snygg bildbehandling helt i min smak! gilalar speciellt den där lilla kanten.
    Japp, Panasonicen kommer att få bekänna färg.Det svåra är att bara använda skärmen, väderlöst i starkt ljus! Tror tyvärr att det är något värre fel än batteriet i min stora. OK,värdsliga problem men åndå..Är ju nästan beroende av den rackaren!

    SvaraRadera