13 februari 2011

Måsten (63/365)

Två dagar tog det bara att få nytt pass. På måndag eftermiddag beställde jag och på onsdagen fick jag sms om att det var klart för avhämtning.

Så nu kan jag inte gå runt och flasha med mina intressanta visum (en del säger visa) längre utan har bara tomma sidor att visa upp. Egentligen går inte förra passet ut förrän i höst, men inresereglerna till vissa länder säger ju att passet måste vara giltigt i minst sex månader efter inresa till landet. Så det var dags, t o m ett måste.

(Tema nr 186 Måsten)

10 kommentarer:

  1. Har inte ens sett det temat;)

    Bra att Du valde pass på det temat, för jag MÅSTE oxå skaffa nytt pass! Och det ganska så direkt, mitt går ut redan i juni och pass kan man ju inte vara utan!

    Ibland kan det väl vara bra att inte ha så mycket stämplar i passet, alla länder gillar ju inte varandra;)


    Tack för påminnelsen!

    annette

    SvaraRadera
  2. Tack för påminnelsen! Mitt går också ut i höst.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Så spännande för nu antar jag att det är en resa på gång!

    SvaraRadera
  4. Till Girona behövs det inget visum... Ja, just det men du ska längre bort snart. Ingen hejd på resandet! ;)

    Har du lämnat fingeravtryck också eller hur funkar det numera? Jag har två år kvar på mitt pass så det är inte aktuellt än men det kommer ju.

    Perfekt tolkning förresten. Ett pass är ett måste. Livsviktigt. Näst efter luft och vatten. =)

    SvaraRadera
  5. Japp, fingeravtryck av båda pekfingrarna. Damen i luckan fick berätta för farbrorn som var efter mig att "nej, det där är långfingrarna..."

    SvaraRadera
  6. ...åh då är det nya äventyr på gång förstår jag!
    Härligt....
    Ha en skön söndag här snöar det ....igen!!!

    SvaraRadera
  7. Haha, inte lätt när man har så många att välja bland. ;)

    SvaraRadera
  8. Ett visum ,flera visa, tycker jag ju att det ska heta.

    Inför min New York-resa i somras var jag också tvungen att skaffa nytt pass och fick använda långfingrarna, eftersom jag har en skadad pekfinger som inte går att använda till fingeravtryck. Så visst fungerar det med andra fingrar än pekfingrarna. :)

    SvaraRadera
  9. Susanne: Ah, där ser man. Jag undrade just hur man skulle göra om man inte hade tillgång till två pekfingrar. Men nu vet jag! :-)

    SvaraRadera
  10. Hej! Tack för kommentaren på min fågelblogg. 200mm objektiv använder jag. Önskar att jag hade ett 300......

    SvaraRadera