03 april 2011

I min väska (131/365)

Eftersom jag verkligen inte gillar att packa och dessutom blir sur under den intensiva timme då jag packar strax före en resa, så tänker jag prova en ny taktik den här gången. Det är fortfarande en vecka kvar tills jag ska åka iväg på resan jag sett fram emot i över ett år nu, men redan nu börjar jag lägga fram grejer. Förhoppningsvis slinker dom bara in i packningen utan att jag behöver anstränga mig så mycket. Jag vet att många gör så, men för mig är det nytt. Hoppas det funkar.

(Tema nr 110 I min väska)

10 kommentarer:

  1. Jag är inte speciellt förtjust i att packa heller. Lägger inte fram saker förrän det är dags att packa ner dem. Däremot har jag en lista på vad jag ska ha med, en s.k. baslista (ett Excel-blad), och så stryker jag på den beroende på vart jag ska. Och bockar av vartefter jag har lagt ner grejerna. På så sätt får jag struktur i det hela för annars är jag bara hispig och irriterad och springer från ett rum till ett annat och funderar på vad jag ska ha med mig. På listan skriver jag också vad jag behöver skaffa eller fixa innan resan. Låter som värsta kontrollfreak, haha, men det är bästa sättet för mig. Annars fixar jag det inte. =)

    SvaraRadera
  2. Packa ja. Ett nödvändigt ont, som jag i princip aldrig börjar med förrän kvällen innan jag ska åka. Inte ens när jag skulle packa väskan för ett halvår i Tyskland började jag förrän dagen innan, vilket förvånade många. (Packar upp gör jag också direkt, lika bra att ha det gjort.) Däremot, när jag skulle hem från Tyskland började jag tidigare, men då handlade det om att se till att allt skulle få plats och skicka hem resten, så det var en annan sak.

    SvaraRadera
  3. Jag skriver långa listor med allt som jag behöver ha med mig och min man stryker en massa på min lista, fast det hjälper inte för jag har alltid för mycket med mig...

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  4. Förr gjorde jag som Du verkar göra den här gången, men dom sista åren har det blivit som Du gjort Du tidigare;)
    Vilket som är bäst vet jag inte egentligen, lika tråkigt är det i alla fall.
    Får med mej lite mindre när jag gör som nu, och det är ju bra;)

    Listor har jag gjort, inte riktigt min stil.
    Plocka på Du!


    annette

    SvaraRadera
  5. Jag har också en standardlista som jag utgår ifrån och anpassar lite beroende på resmål. Inget annat än det på listan får följa med, inga extra "bra-att-ha-grejer", utan alla ska ha sitt givna syfte. Men inte blir det roligare att packa för det.
    Jag kom av mig i själva packande, men det ligger en del grejer på golvet i alla fall och jag har tvättat duktigt idag. :-)

    SvaraRadera
  6. Jobbar du ända fram tills planet lyfter eller har du lite ledigt innan?

    SvaraRadera
  7. Tvätta är bra att göra i god tid;)

    När jag googlade på väderleken på Ditt resmål igår, så hittade jag en resa på "Världens Resor" som passade in tidsmässigt.
    Är det Din resa?
    Kul i så fall, för då vet jag var Du kommer att befinna Dej dag för dag!

    annette

    SvaraRadera
  8. Pumita: Jag är ledig på lördag. :-)

    SvaraRadera
  9. annette: Ja, Värdens Resor gör en specialresa för SGS (Scandinavian Geographic Society = reseförening), men programmet som finns på nätet har ändrats och stämmmer inte längre. Det är annan ordning på saker både i Nord och Syd. Men i princip så. :-)

    SvaraRadera
  10. jadu, jag e sån som packar dagen innan eller t.o.m samma dag...
    brukar få med mig det jag behöver, å de viktigaste som pass, pengar å biljtter klarar man ju sig långt på...

    Ha en bra resa!

    SvaraRadera