25 april 2011

Veckans fönster - Konstnärligt

På Barnpalatset i Pyongyang, huvudstaden i Nordkorea, blev vi förevisade olika rum där barnen ägnade sig åt saker de var extra bra på, t ex sång, dans, spela musikinstrument. Här tittar vi in hos en grupp som broderar.

Till barnpalatsen (det finns många i landet) går barnen varje eftermiddag efter skolan och för att ägna sig åt sin aktivitet. De vi såg var otroligt skickliga. Vi få hoppas att de hade roligt också.

Detta får bli mitt bidrag till Veckans fönster denna gång. För ni ser väl fönstren i bakgrunden?
Fler fönsterbilder finns hos Susanne.

9 kommentarer:

  1. Vad roligt att se dig igen. Och jag ser verkligen fram emot alla bilder som kommer här framöver.
    Intressant med ett annorlunda konstnärligt fönster för visst ser jag alla fönstren där.

    SvaraRadera
  2. tycker det ser rätt fiffigt ut med trådarna, borde inte bli så mycket trassel.
    Flickorna ser ut att vara strängt övervakade...

    SvaraRadera
  3. Så det var alltså så att var man bra på att brodera, då broderade man!? Man fick inte testa målning utan satt fast i broderiet???
    Ser lite toppstyrt ut eller är det mina förutfattade meningar???

    SvaraRadera
  4. Man får prova på olika, förstod jag det som, men sedan får man satsa på det man anses har förutsättningar att bli bra på.
    Toppstyrt? :-)

    SvaraRadera
  5. Ja, men jag kan väl tycka det är okej om man först får testa och sedan ägna sig åte det man är bäst på.
    Går vi till västvärlden så skall ju alla göra allt och sedan mår en del barn fruktansvärt dåligt för att dom inte är bäst på allt!
    Vet att mina åsikter kan skilja sig från andras, men jag står för dom;)
    Hoppas givetvis att flickorna trivs och även har en gemenskap!

    annette

    SvaraRadera
  6. Vilken spännande bild! Får en känsla av kadaverdisciplin när jag ser matronan som övervakar barnen.

    SvaraRadera
  7. Kadaverdisciplin var ordet.

    SvaraRadera
  8. Det ser ut som om de är väldigt duktiga på att brodera de där flickorna!
    Hoppas få se mer bilder från din resa...??!!

    SvaraRadera
  9. Så intressant! Ett verkligt bra lösning på veckans konstnärliga fönstertema.

    SvaraRadera