18 juni 2011

I min bil (212 av 365)

Det blev några mil i hyrbil på jobbresan i Tjeckien och Österrike.

Med Wien som utgångpunkt åkte kollegan och jag först till Zlin i östra Tjeckien och sedan till Linz i Österrike. Och så tillbaka till Wien igen. I Tjeckien fick vi gå in på första bensinmack och köpa en lapp att sätta i fönstret som visade att vi hade betalat vägskatt. Minsta avgift 12 EUR för 10 dagar sa tanten som sålde tillståndet. Det är lappen som syns på bilens framruta.

(Tema nr 108 I min bil)

6 kommentarer:

  1. Välkommen hem!
    Vad mysigt att bila i dessa trakter, ja jag kan ju inte exakt dessa vägar, men jag har ju bott i Österrike under ett år och då for vi runt med bil rätt mycket på helgerna och upptäckte en massa fina ställen längs med vägarna.
    Vägskatt är mycket viktigt;)
    Jag ligger inte så långt före;-))

    Ha en bra lördag!

    annette

    SvaraRadera
  2. Smart idé med den där tillfälliga vägskatten.
    Det borde vi också ha bla när alla norrmen använder våra motorvägar. Tänk vad många vägstationer de har.Smartare med tidsbegränsad engångssumma.
    Ser platt ut. Inte precis den Öster
    rike man tänker på som turist!

    SvaraRadera
  3. I Linz har jag bytt tåg två gånger!

    SvaraRadera
  4. Fler vindkraftverk än här på slätta!!!
    Och välkommen ska jag vill tillägga!

    SvaraRadera
  5. Kul att du är tillbaka! Sol hade du också, ser jag. Nu vill jag veta allt om det roliga. :)

    SvaraRadera
  6. Det skulle kunna vara mina trakter med tanke på alla vindkraftverken. Min kommun lär vara den tredje mest vindkraftstäta kommunen i Sverige. :)

    SvaraRadera