27 juli 2011

Spegelblankt och dimma


I morse var det det både spegelblankt och fuktdimmigt på cykelturen till jobbet. Jag har ju oftast kameran med mig och ville inte låta bli att fota hur det såg ut i hamnen, så jag stanna till ett tag på bron. Precis lugnt var det. Vilket privilegium egentligen att vara ute och cykla så tidigt på morgonen.

Imorgon jobbar jag, men sedan ska jag var ledig i lite drygt en vecka. Det blir sommarsemestern i år. Jag sparar semesterdagar till lite senare. Kanske blir det någon resa. Ingenting är bestämt än. Den resa jag skulle ha åkt på i jul är inställd p g a för få anmälda. Men, jag förstår inte... vem vill inte åka till Ghana och grannländerna Togo och Benin? Märkligt.

Idag fungerar det trådlösa nätverket igen efter att ha pajat i samband med åskvädret i förra veckan. Ny utrustning är på plats. Nu gäller det bara att komma ihåg att dra ur kontakten vid nästa åska. Eller kanske skaffa ett åskskydd?

6 kommentarer:

  1. Ja, det är väl tidigt på morgonen som det är skönt nu, här lite söder om Dej är det inte skönt idag, så kvalmigt, skärgården hade varit rätt val idag!
    Vackert när det är så spegelblankt som Du fick uppleva imorse, det är fint att ta tillvara på mogonstunderna när man jobbar!
    Blir väl skönt med lite sommarsemester,den enda orsak jag skulle kunna tänka mej angående den inställda resan är väl kanske priset, för resan i sig måste ju vara en drömresa!
    Det där med att dra ut kontakten har jag väl funderat på ibland, men inte mer, men Du som bor i ett hus måste nog tänka lite mer tror jag!

    Ha en skön kväll, nu skall jag ut och bada!

    annette

    SvaraRadera
  2. Bara så underbart!!!
    Morgonstund har guld i mun, sas det förr. Men det gäller alltjämt i dag! Jag älskar också att vara ute tidigt, men tyvärr styr man inte själv alltid över sov och vaken tid! :-/

    Jag har köpt en APC "grenuttag" med både antennsladd, internetkabel och sex vanliga uttag, som slår ifrån vid åska. Jag köpte den i butik (tror runt 300 kronor) men jag ser det finns en webbandress på den. www.apc.com.

    Mitt internet förstördes ju också vid "förra" rejäla åskan för någon månad sedan.

    Hoppas det går bra!

    SvaraRadera
  3. Oh sån härlig bild!
    Sommarmornar är underbara, men sängen är ju så skön när man får sova lite längre... :-)

    SvaraRadera
  4. Vad trist att resan blev inställd. Hoppas att du kan hitta någon annan resa istället. Och visst är det skönt med sommarmorgnar. Vinterditona kan jag dock klara mig utan. ;)

    SvaraRadera
  5. Härlig bild!

    Trist att din resa blev inställd men du kommer säkert iväg på något annat spännande äventyr.

    Ha det bra
    Kram

    SvaraRadera
  6. Trodde annars Du skulle köra färdigt på 365, nu när skall vara ledig några dagar;)
    Du bestämmer ju själv hur Du gör, men visst är det roligare att ligga lite nära varandra, och så tror jag att andra som följer våra bloggar tycker det är trevligt om dom hinner vara med och titta lite oxå!
    Ha en skön start på Din semester!

    annette

    SvaraRadera