28 januari 2012

Veckans fönster - Krossat


Jodå, därborta till vänster. Fönstret har ett hål i sig, jag ser det tydligt. Och har det ett hål måste det väl vara krossat på något sätt.

Annars har jag just idag för första gången tänkt på vad många hela fönster det finns. I alla fall i mina mappar här på datorn. Jag är antagligen inte inställd på de krossade när jag är ute och ser mig omkring. Får nog ta och titta efter lite noggrannare.

Andra krossade fönster finns på Susannes fotoblogg.

Bilden är från Krakow.

9 kommentarer:

  1. Absolut, det såg jag direkt! Vet du om det är ett bostadshus? Ser ut som underrede till en gammal symaskin och gunghästen får en att tänka på att det bor barn i huset.

    SvaraRadera
  2. Pumita: Vet faktiskt inte. Det såg rätt övergivet ut. Men jag gick bara förbi på min promenad, så jag har ingen koll.

    SvaraRadera
  3. Visst är ditt fönster krossat, det syns tydligt. :-)
    Intressant foto. Klart sliten husfasad. Undrar varför det står lite prylar framför dörren?
    Någon sakletare som varit i farten kanske? ;-)
    Bra bidrag tycker jag.

    SvaraRadera
  4. Det huset missade jag när var där;)

    Helt klart någon som krossat den rutan, fast nästan så den som gjort det missade;)

    annette

    SvaraRadera
  5. Vilken spännande bild med ditt krossade fönsterbidrag. De väcker en hel del frågor!

    SvaraRadera
  6. Inte är det lätt med krossade fönster i vårt valmående del av världen.
    Detta var absolut mycket krossat av något.

    SvaraRadera
  7. Ser ut att vara i ganska så dåligt skick hela huset och inte bara fönstret. Fin bild ändå. :)

    SvaraRadera
  8. Spännande bild! En krossad ruta, ett ruffigt hus och sen prylarna. Jag fastnar för prylarna och tror att jag ser en riktigt fin liten barnsläde, kanske till hästen.
    Spännande bild som sagt med förfallets diskreta charm ;)

    SvaraRadera
  9. Så lär det nog vara. Lite mystifierande dekoration vid dörren. :-)

    SvaraRadera