30 mars 2012

Veckans fönster - Hippologiskt


Ett av de hästigaste länder jag kan komma på är Mongoliet och många kopplar ju ihop Mongoliet med Djingis Khan. Det innebär väl då att en bild av en enorm staty av Djingis Khan på hästryggen mitt ute i ingenting i Mongoliet är en passande bild till dagens tema. Speciellt som själva Djingis med häst står på en byggnad full med fönster. Ser ni de som rider live nere till vänster också?

Vill du se fler av mina bilder från Mongoliet kan du  titta här.

Vill du titta på fler hippologiska bilder finns de på Susannes fotoblogg.

18 kommentarer:

  1. Oj, vilket monument!!! Och vilken snygg bild! Om det var någon annan som visade upp detta skulle jag lätt säga att det är ett montage... ser helt otroligt ut. Mongoliet nästa, fast inte på hästryggen. Inte en chans. ;)

    SvaraRadera
  2. OJ!!! Veckans största häst!!! Vilken maffig staty. Fantastisk!

    SvaraRadera
  3. Wow vilket staty!
    Underbar kontrast mellan statyn och den vilda naturen runt!

    SvaraRadera
  4. Wow, helt otroligt fantastiskt och jag kan tänka mig känslan när man ser statyn i verkligheten! Och ett underbart foto!

    SvaraRadera
  5. Meeeeeeen weeeeeeeeeeeiii vilken bild! Jisses så häftigt...ja du ska då alltid vara värst :-))))

    Måste vara enormt häftigt att stå där!

    SvaraRadera
  6. Himmel..jag svimmar.................dunk! :)

    Här har man satsat hela förmögenheten..oj..

    SvaraRadera
  7. SHIT!!! Eller det var väl fel ordval, men det kom så spontant! Det var det värsta vad dom har kostat på...och som du säger, mitt i ingenstans.... *L*

    SvaraRadera
  8. Veckans mest spännande bidrag förmodligen. Vilken staty, byggnad och foto. Bilden är fantastiskt fin.

    SvaraRadera
  9. En sådan Brunte! Men vad har de i byggnaden? Så fin bild!

    SvaraRadera
  10. Tyvärr vara inte den här byggnationen öppen när jag var där, så jag fick hålla mig till att titta runt på utsidan. Bottenvåningen är ett besökscentrum och man kan nu åka upp i hästen (hissen går i svansen sägs det) och gå fram till huvudet där man har en rätt häftig utsikt. Det finns ju inte så mycket som blockerar vyn. Själva hästdelen med Djingis Khan är 40 meter hög.
    Ibland undrar jag lite hur dom egentligen tänkte...

    SvaraRadera
  11. Underbart vacker bild. Vilken otroligt stor och häftig staty.

    SvaraRadera
  12. Det var ju ett litet diskret monument. Not! :-)

    SvaraRadera
  13. Wow vilken jättelik staty! Jättefin bild som verkligen visar kontrasterna!

    Mongoliet och Ulan Bator har jag bara passerat med tåg på väg till Kina. Ja vi fick gå ut på stationen ett tag men det var allt.
    Tack för alla intressanta bilder du visade. Jag har gottat mig riktigt!

    SvaraRadera
  14. Det vore något att få uppleva irl, måste ju ha varit en riktig aha upplevelse mitt ute i intet!!

    annette

    SvaraRadera
  15. Oj vilket pmapigt monument! Verkligen snygg! Framför allt snyggt fångat av dig. Tror allas våra hästar bli små i jämförelse.

    SvaraRadera
  16. Oj, det var nog omgångens största häst! Och fönster finns det under den med.
    Djingis Khan är naturligtvis en hjälte för mongolerna. Men alla som blev offer för hans härjningar kanske inte uppskattade honom lika mycket.
    Ett fint monument fick han i alla fall över sig.

    SvaraRadera
  17. ja här ser man verkligen vilket som har störst betydelse, fönstren eller hästen :) riktigt riktigt häftigt foto.

    SvaraRadera
  18. Oj oj, vilken gigantisk häststaty.
    Du slår verkligen alla rekord.
    Perfekt hur dina fönster hänger ihop med statyn på Djingis Khan.
    Jag skulle vara nervös inne i det där huset, med tanke på vad som finns uppe på taket, det ser tungt ut!
    Helt galet monument, men intressant, kul att se. :-)

    SvaraRadera