09 april 2012

Om ordverifiering och sånt

Om någon tycker att jag är dålig på att kommentera så stämmer det säkert och kan bero på den här ordkontrollen som man är tvungen att skriva in på en del bloggar. Jag är dålig på att se vad det står där och gör oftast fel, så själva grejen gör mig lite anti och leder till att jag inte alltid kommenterar fast jag egentligen vill.
Bara så ni vet vad det är frågan om.

Bilden har inte ett dugg med det här att göra.
Men så här fint var det på Sörmlandsleden på Femöre där jag tog ett fotovarv i lördags.

Nu ska jag återgå till att kopiera det sista från den trilskande datorn till en extern hårddisk. Rädda det som räddas kan typ.

9 kommentarer:

  1. Vilken härlig promenadstig! Säkert skönt att komma ut och lufta sig efter allt datortrassel. Där kan du gå och muttra utan att någon hör... om du är ensam med kameran dvs. ;)

    Näpp, ordverifiering är det inte många som gillar men ändå är det rätt många som har kvar... en del säkert utan att veta om det eller som jag innan jag visste hur jag skulle få bort den. Ibland får jag gissa hejvillt när jag inte ser vad som står... och det verkar som att man inte behöver pricka in 100% utan det finns en liten felmarginal. Men håller med dig, visst lägger det lite sordin på kommenterandet.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr kan jag inte ta bort ordverifieringen, det går inte på blogg.se.
    Trevligt när du tittar förbi och kommenterar. :-)

    SvaraRadera
  3. Pumita: Ja det där med att det verkar som att man inte behöver ha 100% rätt har räddat mig många gånger.

    SvaraRadera
  4. Instämmer precis i det Du skriver, har ju själv tagit bort det och även skrivit om det hos mej för ett tag sedan.
    Blir ju inget nöje med att kommentera när man istället blir irriterad.

    Lycka till med datoreleändet.
    Kan tipsa om ett för mej nyupptäckt naturreservat i Örebro om Du har vägarna ditåt.
    Oset och Rynningeviken,fantastiskt fint!

    SvaraRadera
  5. Jsg gillar också promenadstigen men mest älskar jag de höga täden.
    Ordverifieringen gör mig vansinnig. Har också bloggat om den å då var det fsktiskt några som tog bort den. De flesta vet nog inte ens att de har ordverifiering, då man sällan kommenterar hos sig själv.

    SvaraRadera
  6. Tyvärr måste man ju ha ordverifiering om inte spamfilter finns eller att man godkänner i efterhand. Hoppas allt är till belåtenhet hos mig i alla fall.

    Lycka till med datorräddningen!

    SvaraRadera
  7. Hur går det med datorskrället? Får du nån ordning på den?

    SvaraRadera
  8. Pumita: Den korta varianten är: Nej. :-)

    SvaraRadera
  9. Ajdå, men den räcker. Det är ju fult att svära.

    SvaraRadera