20 april 2012

Veckans fönster - Färgrikt


Jag återanvänder. Dessutom tänjer jag på begreppet färgrikt fönster.
Den här bilden från en liten håla (måste jag säga) i Tibet har jag visat en gång förut, men det är så länge sedan så det är  nog preskriberat vid det här laget. Det är en sådan där situation "vi tittar på er och ni tittar på oss" och alla har lika roligt.
Fönstret i bakgrunden kan jag inte på något sätt kalla färgrikt, men jag tycker hela situationen känns så färgrik, så det får bli mitt bidrag till veckans fönstertema i alla fall. Jag vet ju att tolkningsramarna brukar vara generösa.
Tyvärr hade jag en usel kompaktkamera med till Tibet.

Fler färgrika fönsterbilder finns på Susannes fotoblogg.

18 kommentarer:

  1. Himmel här kommer man till Tibet på fredagseftermiddagen..underbart..självklart är ditt fönster färgrikt..absolut!

    SvaraRadera
  2. Underbar bild och så annorlunda, färgrikt ja visst, och fönstret finns ju där!
    Usel kompakkamera, det här kunde inte bli bättre, vilket visar fotografens betydelse för bra bilder!

    SvaraRadera
  3. Du gör som jag, vad vore ett fönster utan färgstarka peroner;)

    Och återvända hit gör Du alldeles rätt i, gillar den här bilden mycket,kom på att jag återvände visst lite oxå;)

    Ha en bra helg även om vädret är "pecka", fast rödvinet jag just hällt upp i ett glas smakade i alla fall inte "pecka";)

    SvaraRadera
  4. Tänk om vi vore lika färgrika här...då vore kanske livet lite gladare??? :-))

    SvaraRadera
  5. Älskar din bild! Du står nog för det bästa bidraget den här veckan, helt underbart :0)

    SvaraRadera
  6. Ledsen att jag inte uppfyllde dina krav på ukrainska gummor. Men du uppfyller mina krav på hur en bild från Tibet ska se ut! Mycket färggrant! Fönstret syns väldigt tydligt.

    SvaraRadera
  7. Herre min tid! Fönstret är ju klockrent, sen snacka om färg! Hur fint som helst.

    SvaraRadera
  8. Skrattade gott åt bilden och tänkte, vilket ju är livsfarligt egentligen, INNAN jag läste texten. Å då stod mina tankar - ordagrannt - i din text.
    Bilden är absolut KANOOON!

    SvaraRadera
  9. Superbild för veckans fönster....glada färggranna människor - undrar hur ni såg ut?! ;-)))

    SvaraRadera
  10. Färgrikt var det och stolt kan du vara!
    Men bara en kompakt i Tibet?
    Upps!
    Snyggt i alla fall! Jättefin bild!

    SvaraRadera
  11. Förra besöket var i Landskrona - nu hamnade jag i Tibet.
    veckans fönster verkar ha blivit en resebyrå. O det har jag inget emot - tvärtom. Kul att få se olika platser.
    Glädjen och nyfikenheten över ditt/ert besök kan inte misstolkas.
    Fin bild.

    SvaraRadera
  12. Den resan är jag avundsjuk på!

    SvaraRadera
  13. Jaja, då, jag godkänner då. Bara för att det finns färggranna kor med på bilden också. :)

    Din kompaktkamera verkar ha en bra fotograf. :)

    SvaraRadera
  14. En underbar och färgrik bild.

    Känner igen det där med "vi tittar på er och ni tittar på oss" från min kinaresa.

    SvaraRadera
  15. Det är ju ingen som har sagt att tolkningen ska vara konkret... och recycling gillar jag skarpt. Hade gärna stått där själv och "glott". :)

    SvaraRadera
  16. Visst är det färgrikt. Och ett fönster kan man ju ana där i bakgrunden. :-)

    SvaraRadera
  17. Vilken härlig och färgstark bild!

    SvaraRadera
  18. Ja tänk att man får resa till Tibet en måndagsmorgon när det är grått och trist ute, och får se färgranna fönster.

    SvaraRadera