30 november 2012

Veckans fönster - Husligt


Den färgglada kvinnan framför fönstret befinner sig i San Miguel i Nicaragua och fönstret befinner sig på ett hus och därför tror jag att det platsar på temat husligt i Veckans fönster. Huset åkte vi förbi med häst och vagn på väg ner till Nicaraguasjön. I vanlig fall tycker jag det ser lite pinigt ut när turister åker häst och vagn, men det här var faktiskt riktigt trevligt och vi såg antagligen mycket mer än om vi hade tagit den stora turistbussen.

16 kommentarer:

  1. Jag känner som du när det gäller häst o vagn men är man så pass i fjärran land så behöver man inte bry sig..en underbar bild fick du..

    SvaraRadera
  2. Blir både glad av bilden och nyfiken vem som döljer sig där inne.
    Den blivande fadern kanske?
    Snyggt!

    SvaraRadera
  3. Kul med lite annorlunda motiv! Och visst är det husligt, och en härlig bild!

    SvaraRadera
  4. Yes, samma tanke...lite i alla fall.... :-)

    SvaraRadera
  5. Åh, det blev en bild från mitt gamla "hemland"! Tack Della! Hoppas på fler snart. Och så börjar jag nynna för mig själv: "Ay Nicaragua, Nicaragüita, la flor más linda de mi querer. Abonada con la bendita, Nicaragüita, sangre de Diriangén..."

    Dessa så typiska hus med sina vita galler. Jag bodde i ett sådant med just den här rosa färgen, i en gatuhörna i León. Vi kallade huset för "La casa rosada" förstås. Åh, nu blir jag så nostalgisk så det är inte klokt. Tack igen Della för den här bilden! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var ju bara tvungen att ta en bild från Nicaragua i din utmaning. :-) Kul att du gillade den.

      Radera
  6. Mänsklig skulle jag vilja säga!:)

    SvaraRadera
  7. Mycket fin bild, hon verkar trivas där. Det ser ut att vara någon innanför grinden också, kanske en kär vän :0)

    SvaraRadera
  8. Spännande med de vita gallren och händerna som finns där vid dörren. En riktigt fin och intressant bild!

    SvaraRadera
  9. Och den kurviga damen är med största säkerhet också huslig!

    SvaraRadera
  10. å, jag blir glad av din bild, gillar de härliga färgerna och så den glada tjejen med den vackra babymagen! Men hon kanske ska släppa ut den som sitter där innanför gallerdörren...!

    SvaraRadera
  11. Ja, vad säger man... en typisk syn på en gata lite varstans i CA. Du fångade den i Nicaragua. Du gillar ju rosa, visst var det så? ;) Skämt åsido, här ska det vara rosa och lila och illgrönt. Så är det bara. Kanonbild!

    P.S. Såg du några hajar?

    SvaraRadera
  12. Härligt med färgerna, och det måste ju vara husligt där innanför gallren:)

    SvaraRadera
  13. Intressant val av husligt foto. Damen har färgglada kläder där hon står och verkar prata med någon inne i huset. Hon ser verkligen ut att trivas. :-)
    Ett härligt gatufoto du fångade, man ser säkert mer under en lugnare resa med häst och vagn än från ett bussfönster. :-)
    Tack för din kommentar.

    SvaraRadera