14 augusti 2013

Onsdagstema - Efterlängtat


Hur ska jag få ihop det här nu då? Hmm... i Edinburgh var det ju lite svalt och regnigt när vi var där i början av juni och vad önskar man sig då i ett sånt läge? Jo någonstans att gå in för att vänta ut regnet och tina upp en stund. Så vi traskade alltså gatan fram och fick plötsligt syn på ett museum. Inte vilket museum som helst utan självaste National Museum of Scotland. Oh så efterlängtat! Vi tog oss en titt, bl a på denna fågel, och lagom till vi hade tröttnat på det kom solen fram och vi fortsatte utomhus.

Onsdagstema

11 kommentarer:

  1. Ja inte åker man till Storbritannien för vädrets skull, även om de tydligen har haft en sann värmebölja i år.
    Undrar om det är en dront du fångat på bild?

    SvaraRadera
    Svar
    1. en väldigt gamlik dront då . :)

      Radera
  2. Och gratis regnskydd var det! Snygg bild du fick på gamen!

    SvaraRadera
  3. Hmmm, är den snygg eller riktigt otäck!?
    Ska bli kul att komma till Edinburg om en dryg månad. Men tyvärr finns nog inte tid över till besök på detta museum. Späckat schema.

    SvaraRadera
  4. Skottland är vackert men vädret är inte riktigt att lita på. Vi har varit där både i gassande sol mitt på sommaren och snöblask i maj. Fulsnygg fågel, jag tror också på dront.

    SvaraRadera
  5. Så fågeln är uppstoppad? Den ser ju hur levande ut som helst. Bra att ni hittade någonstans att undkomma regnet, i England och Skottland är det ju ganska mycket av den varan ;0)

    SvaraRadera
  6. En väldigt fyndig tolkning måste jag säga. Du fick visst skruva till det lite där i din text för att få fram orsaken till ditt val av bild ;-) Skickligt !! Den fantastiska fågelbilden hade jag inte velta missa :-) Inte illa heller att av en ren slump dessutom hamna på självaste National Museum of Scotland !!

    SvaraRadera
  7. Smart! Både er "action" och ditt bidrag till temat.
    Bara en fråga - den där "saken" är väl uppstoppad eller;-)

    SvaraRadera
  8. Spännande färger på den fågeln... det där som börjar på p på engelska... ibland önskar jag att jag vore färgblind. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite sånt vill man ju gärna ha med för att bilden ska bli komplett liksom. :)

      Radera