11 augusti 2013

Skyltsöndag


På kartan ni får upp om ni klickar på Plats under Etiketter på den grå listan längst ner i mitt inlägg ser ni att bilden är tagen i Bergamo. Fast på  flygplasen Orio då, som ligger lite utanför Bergamo. Inte långt, man kommer dit med flygplatsbussen på några minuter under icke rusningstid. 2,10 EUR kostar bussbiljetten om någon undrar.

Och vad gör man när man har tröttnat på att titta på folk på flygplatsen? Kanske som denne man som satt i ena kortändan på flygplatsen och kollade världen på ett annat sätt.

Pumita är påhittare av Skyltsöndag. Här ser ni hennes bild för dagen.

7 kommentarer:

  1. Fint att ta till om man inte känner sig tillräckligt internationell redan, på en flygplats. Eller har hemlängtan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han kanske letar rätt på bästa promenadvägen till Bergamo. Det verkar vara nära och då kan man lika gärna gå... om man reser light dvs.

      Radera
    2. Nu hamnade jag på sniskan igen! Jag ska inte blogga innan jag fått i mig kaffe, det är tydligt. :) Grannarna hade fest inatt så allt är uppskjutet. :(

      Radera
  2. Vilken härlig bild !! Ja, på flygplatser kan väntan bli lång så mannen gör ju vad säkert många andra också gör ;-)

    SvaraRadera
  3. Älskar bilden! Den är helt underbar!!!!
    Å billigt är det också att ta sig till och från flygplatsen, betydligt dyrare här!
    Men gud vilken underbar bild!!!!

    SvaraRadera
  4. Gillar också din bild! :)

    SvaraRadera
  5. På just den flygplatsen fick jag och mina pojkar vänta nästan ett dygn en gång för ett par år sedan. Det var inget roligt och förde med sig att vi kom fram så sent till Kastrup att det inte längre gick några tåg till Eslöv. Taxi Malmö - Eslöv kostar en del kan jag lova.

    Minns däremot inte att det finns sådana här Internetautomater, men det var ju ett par år sedan jag var där förstås.

    Läcker komposition!

    SvaraRadera